اصفهان؛

برقراری ارتباط بین سیستم کنترلی خطوط اصلاح ورق ٢ و ٣ و اسکین پاس ٢

با برقراری ارتباط بین سیستم کنترلی خطوط (plc) ،سیستم تشخیص عیوب سطح ورق در ناحیه نورد سرد ،نصب و راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارشناس تعمیرات برق و اتوماسیون و ابزار دقیق خطوط نهایی نورد سرد گفت: با نصب سیستم تشخیص عیوب سطح ورق بدون نیاز به حضور کارشناسان خارجی فعالیتهای مرتبط نصب و راه اندازی اعم از تنظیم مکانیکی، کابلکشی، نصب حسگرها و دوربین ها و سیستم نورپردازی و برپایی شبکه اترنت، اجرا شد.

سعید بکرانی یکی از فعالیتهای اصلی پس از نصب تجهیز «پارسی تک» را لزوم برقراری ارتباط این سیستم با سیستم کنترلی خطplcخواند و گفت: با این اقدام اطلاعات مرتبط با هر کلاف و وضعیت خط به طور مداوم در اختیار پارسی تک گذاشته میشود که به دلیل جدید بودن فناوری تجهیز و عدم دانش فنی کافی از این سیستم، مطالعه و تحقیق و شناخت عمیق از نوع کارکرد این تجهیز در دستور کار کارکنان نورد سرد و توسعه ناحیه قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تنوع شیوه ها و پروتکل های ارتباطی، درنهایت پروتکلTCP/IPدر بستر شبکه اترنت به عنوان راه حل انتخابی پیشنهاد شد.

کارشناس تعمیرات برق و اتوماسیون و ابزار دقیق خطوط نهایی نورد سرد تصریح کرد: در مرحله بعد علاوه بر پیکربندی سخت افزاری، نصب کارتهای شبکه و کابل کشی شبکه اینترنت، پیکربندی نرم افزاری و تنظیم پارامترها در هر دو سمتPLCو سرور پارسی تک انجام گرفت و در نخستین قدم برای اطمینان از صحت لینک ارتباطی، تلگرامهایی بین دو طرف رد و بدل شد.

بکرانی یادآوری کرد: مرحله بعدی برنامه Trackingکویل درPLCبه گونه ای طراحی شد که اطلاعات کلاف اعم از عرض، ضخامت و شماره کلاف و غیره همچنین وضعیت خط تولید اعم از سرعت و توقف خط و محل نقطه جوش و زمان قطع کلاف در خروجی و تغییر کلاف در ورودی بصورت ایمن و مطمئن در زمان مشخص به پارسی تک ارسال شود، بدینصورت پارسی تک میتواند برای هر کلاف به صورت مجزا اقدام به ثبت و آرشیو عیوب کند و حتی گزارش عیوب را بهplc ارسال نماید.

وی به مزایای دیگر اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح علاوه بر بالا بردن اعتمادبه نفس کارکنان در پیاده سازی طرح هایی از این قبیل، موجب افزایش دانش فنی نیروهای داخلی و بروز شدن اطلاعات و آشنایی با فناوری روز دنیا شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.