زاهدان؛

هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان به صیادان و گلخانه داران

اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بدلیل شرایط جوی آخر هفته و اوایل هفته آینده از صیادان ، کشاورزان و گلخانه داران استان خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.

هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان به صیادان و گلخانه دارانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود توده هوای مرطوب از سمت اقیانوس هند به استان، گفت: با ورود این سامانه از امروز بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب شرقی مانند سراوان ، مهرستان ، سرباز و شرق چابهار بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

 ملاشاهی افزود: با تقویت این سامانه در روزهای جمعه و شنبه شاهد وقوع این پدیده در زاهدان و نواحی مرکزی استان خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه از روز شنبه نیز شمال استان درگیر این پدیده آب و هوایی می شود، گفت: علاوه بر بارش باران، بارش خفیف برف نیز در روز شنبه در این منطقه و زاهدان رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش دما در نقاط مختلف استان در این مدت ، افزود: این کاهش دما از امروز در شمال استان آغاز می شود و در روز شنبه به 6 تا 8 درجه خواهد رسید و از فردا نیز نواحی جنوبی را تحت تاثر قرار می دهد. 

ملاشاهی گفت: با توجه به کاهش دما و یخبندانهای شبانه ، کشاورزان و گلخانه داران باید اقدامات لازم را برای حفظ و نگهداری محصولات انجام دهند. 

وی همچنین دریای عمان را از امشب تا روز یک شنبه طوفانی و مواج اعلام کرد و افزود: این شرایط در روز شنبه شدیدتر و ارتفاع موج به 2 تا 5/2 متر خواهد رسید. کارشناس هواشناسی استان از صیادان و صاحبان لنج های شناور سواحل جنوبی استان خواست در این مدت از رفتن به دریا خودداری کنند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.