با اجرای طرح همیاران پلیس تصادفات و ضایعات ناشی از آن به دلیل خطای انسانی کاهش یافته است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: بررسی ها نشان می دهد که بیشتر تصادفات و ضایعات ناشی از آن ، به دلیل خطای انسانی به وقوع می پیوندد.

وی افزود : اعمال و رفتار ناصحیح از نداشتن تجربه و مهارت کافی و عدم استفاده از فرهنگ موجود ، در نهایتا از رکود آموزش سرچشمه می گیرد.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت :برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از وجود و استفاده از خودرو ، باید رفتار افرادی که از این وسیله استفاده می کنند یا با آن مواجه می شوند،مورد ارزیابی قرار گرفته و فرهنگ بهره گیری از وسایل نقلیه ارتقاء یابد.

که امروزه این امر سرلوحه کار فرهنگ ترافیکی در پلیس راهور قرار گرفته است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: ادارات و نهاد های دولتی و غیر دولتی همچون آموزش و پرورش ، سازمان بهزیستی ، صدا و سیما ،مراکز دانشگاهی ، حوزه های علمیه و مطبوعات با تعامل و مشارکت یاری گر پلیس هستند.

وی افزود: طرح همیاران پلیس یکی از مصادیق بارز همکاری و مشارکت عمومی جامعه بوده و از گروه سنی کوچک جامعه شروع که مورد پسند همه مردم و مسئولین قرار گرفت که به اهداف از پیش تعیین شده دسترسی پیدا کرد.

وی به اجرای موفق طرح همیاران پلیس در استان اشاره کرد و گفت : همیاران پلیس به منظور کاهش تصادفات و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به خانواده خود تذکر می دهند.

وی واگذاری مسئولیت و مسئولیت پذیری کودکان و نوجوانان ، پلیس خانواده از بین افراد خانواده ، توجه به ارزش ها و هنجارها ، توجه بزرگتر ها به کوچکترها ، جلوگیری از تخلفات رانندگی و جلوگیری از ضایعات و خسارت های مادی و معنوی و از بین رفتن سرمایه های ملی بر اثر تصادفات رانندگی ار اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

446 هزار دانش آموز مازندرانی همیار پلیس و 40 هزار و 440 معلم، فرهنگ یار پلیس هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.