آئین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در کابل برگزار شد

آئین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه پنجشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد.

آئین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در کابل برگزار شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در این آئین که «محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و مسئولان دانشگاه «جامعه المصطفی» حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین «حسن اکو» در باره مجاهدت های آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران سخنانی ایراد کرد.

وی گفت که آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، در طول حیات خود بسیار گفت و بسیار عمل کرد و طرح و برنامه های بزرگ و مصلحت های بسیاری را پشت سر گذاشت.

حجت الاسلام اکو افزود که آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسئولیت های بزرگ، متعدد و متنوع کشور شجاعانه و عاشقانه وارد شد و در این مسئولیت های بزرگ ممکن است خطاهائی هم بروز کرده باشد که این خطاها اقتضای معصوم نبودن تمامی افراد است.

وی تاکید کرد که آیت الله هاشمی رفسنجانی به ولایت اعتقاد داشت و باوجود نظرات کارشناسی احتمالی متفاوت در برخی مسائل، مطیع ولایت و شخص حضرت ایت الله خامنه ای بود.

حجت الاسلام افزود که خبر ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه تکان دهنده بود و هنوز نمی توان باور کرد که یار دیرین امام و رهبری چشم از دنیا فرو بسته و چهره در نقاب خاک کشیده است.

مسئولان و کارکنان رایزنان فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه پیام نور و آزاد واحد کابل، وابستگان نظامی و کارکنان سایر نهادهای ایرانی در کابل در این آئین حضور داشتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی غروب 19 دی ماه بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریس ندای حق را لبیک گفت و به همین مناسبت سه روز عزای عمومی در ایران اعلام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.