رضایی در سخنرانی های پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

آیت الله هاشمی پیام امام راحل را به نسل های اول و دوم انقلاب رساند/هاشمی نمونه‌ای از ولایت‌پذیری بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم آیت هاشمی رفسنجانی بیشترین شکنجه ها را در زمان ستم شاهی تحمل کردند و پیام امام راحل را به نسل های اول و دوم انقلاب رساند.

آیت الله هاشمی پیام امام راحل را به نسل های اول و دوم انقلاب رساندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در سخنرانی های پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به دوران انقلاب اسلامی و تلاش های زیاد امام راحل برای پیروزی این انقلاب بزرگ گفت: در دوران انقلاب مباحث زیادی مطرح شده است و در این دوران شهید رجایی و مرحوم آیت هاشمی رفسنجانی بیشترین شکنجه ها در زمان ستم شاهی تحمل کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دوران انقلاب برخی از مسیر امام راحل خارج شده و برخی در این راه به شهادت رسیدند در دوران حکومت بازرگان و بنی صدر انقلابیون حول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب جمع شدند و یک کانون نیروهای انقلابی را تشکیل دادند و جلسات اقتصاد اسلامی را برپا داشتند.

رضایی ادامه داد: در این جلسات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توجه بسیاری به مسائل امنیتی کشور داشت، متأسفانه در آن برهه با ما همکاری نمی‌کردند و منجر به اتفاقاتی بر خلاف اسلام و نظام به وجود می‌آمد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از این خاطرات من مربوط به روز 6 تیر سال 1360 می‌شود که در آن سال رهبر معظم انقلاب در شهر ری سخنرانی داشتند که در این سخنرانی بمبی در جلوی بلندگوی ایشان منفجر شد و ایشان به دنبال این اتفاق جانباز شدند و در تاریخ 7 تیر آیت‌الله بهشتی به شهادت رسیدند و بنی صدر از کشور فرار کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به دنبال این اتفاق با شهید رجایی جلسه‌ای گذاشتیم و به این امر تأکید داشتیم که شهادت آیت‌الله بهشتی را به گوش رهبر انقلاب نرسانیم چرا که با گفتن این اتفاق حال ایشان بدتر شده و نگران‌تر می‌شدند در آن برهه که کشورمان از همه جا تحت فشار بود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اداره کشور نقش محوری داشت.

رضایی با اشاره به مراسم تشییع با شکوه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سوی ملت بزرگ ایران اظهار کرد: این تشییع باشکوه و قدرشناسی ملت ایران از خدمات آیت‌الله رفسنجانی چه مفهوم و فلسفه‌ای می‌تواند داشته باشد 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و جامعه ما با مشکلات اقتصادی و فشار بین‌المللی روبه‌رو است.

وی گفت: اما این حضور باشکوه مانند راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس چه معنایی می‌تواند داشته باشد امام و یارانش در عصر خود دست به اقدام بزرگی زدند که شبیه معجزه است و پدیده انقلاب اسلامی که در گذشته فقط مربوط به کشورمان بود که امروز در تاریخ جوامع دیگر نیز مشاهده می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در طول 70 سال مبارزه از زمان مشروطه تا ملی شدن صنعت نفت و واقعه 15 خرداد بسیار اتفاقات کوچک و بزرگ را به خود دید و امام راحل این بن‌بست را شکافت و انقلاب اسلامی را به اهدافی رساند که شبیه معجزه تاریخ سیاسی ملت شد.

رضایی تأکید کرد: در آن مقطع زمانی نظام شاهنشاهی در یک منجلاب به سر می‌برد و شاهد از سوی آمریکا ژاندارم منطقه بود و پول حاصل از صادرات نفت نیز به مستشاران نظامی آمریکایی داده می‌شد و این تحقیری که ما در جهان اسلامی می‌شدیم وضعیت کشورمان را به جایی برده بود که امام با انقلاب بزرگ ملت را از فشار و تحقیر نجات داد و حکومت اسلامی را در کشور مستقر کرد.

وی ادامه داد: امام راحل در فلسفه و دین دست به نوآوری زدند و الگوی دینی را تغییر دادند و دین و اسلام را وارد سیاست کرد و نگاه غرب سوسیال و لیبرال را تغییر داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام با وارد کردن دین به سیاست ولایت فقیه و مردم سالاری دینی را به وجود آورد و گفت: سرمایه‌داری و کمونیست در معرض یک مبارزه فکری و ایدئولوژیک قرار گرفت و تمام امروز زندگی روزمره مردم تحت اطاعت از رهبری، ارزش‌های انقلاب اسلامی و تفکری ایدئولوژیک که ریشه‌اش در قرآن است شکل گرفته است.

رضایی با بیان اینکه امروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یار دیرین امام پیام انقلاب را به نسل‌های اول و دوم انقلاب رسانده است گفت: یاران امام از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نظرات امام را تفسیر کردند و ملت این پیام‌ها را می‌شنید و پس از تجزیه و تحلیل در راه درست انقلاب هدایت شد.

وی تأکید کرد: آمریکا در آن مقطع زمانی به دنبال سرنگونی انقلاب بود و فکر می‌کرد پس از رحلت امام (ره) دیگر کسی نمی‌تواند این انقلاب را توسعه دهد اما پس از رحلت امام اتفاق بزرگی درتاریخ رخ داد و آیت‌الله خامنه‌ای اولین فردی بود که راه انقلاب را ادامه داد و دشمنان نظام با انسان قوی‌ای مواجه شدند که با قدرت از انقلاب حمایت می‌کند چندین دولت آمریکار روی کار آمد اما مسیر امام راحل همچنان در حال پیشرفت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مسیر انقلاب همواره ادامه پیدا کرد و با سختی های فراوان از انحرافات بوجود آمده جلوگیری شد و سیطره انقلاب از مرز‌ها عبور کرد و امروز کشورمان لنگر‌گاه منطقه است و سپر مستحکم در مقابل حرکت‌های تکفیری‌ها و تروریست‌ها است که همواره سعی دارند صلح و ثبات منطقه را از بین ببرند.

رضایی با بیان اینکه امروز شهر حلب سوریه با مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارتش و مردم سوریه آزاد شده است گفت: بیش از 50 درصد شهر موصل عراق آزاد شده است و امیدواریم در روزهای آینده نیز این شهر به صورت کامل از محاصره تروریست‌ها رهایی یابد در 5 سال گذشته می‌گفتند داعش را به تهران می‌فرستیم اما امروز می‌بینیم که این گروه تروریستی به اروپا پناه آورده است و آنان را هدف مبارزاتی‌اش قرار داده است.

وی اضافه کرد: در موضوع بحران سوریه ایران را وارد مذاکرات این بحران نمی‌کردند و در سال اول کشورمان را برای حل معضل این کشور دعوت نکردند اما بعد از چندین ماه متوجه شدند که ایران باید دراین مذاکرات حضور پیدا می‌کرد تا این کشور مشکلاتش رفع می شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات شایسته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در طول 20 سالی که دراین مجمع حضور دارم همواره شاهد بودم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ساعت‌ها وقت‌ می‌گذاشت و سیاست های کلی نظام را با مطالعه کامل در راستای سیاست‌های خارجی، داخلی، انرژی، نفت، اقتصاد و فرهنگ به مقام معظم رهبری ابلاغ می‌کرد.

رضایی با اشاره به آخرین جلسه‌ای که با رئیس مجمع تشخیص داشت گفت: روز یکشنبه در خدمت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جلسه کمیسیون زیربنایی با موضوع صرفه‌جویی داشتیم وزیر نیرو در این جلسه گفت اگر 5 هزار مگاوات برق تولید نکنیم با بحران انرژی روبرو می‌شویم و در آن جلسه بحث شد به جای سرمایه‌گذاری، صرفه‌جویی کنیم.

وی تاکید کرد:‌ در آن جلسه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت زمانی که رئیس‌جمهور بودم هر هفته به خدمت آقا می‌رفتم و گزارش می‌دادم و وقتی کاری شروع می‌کردم ایشان با تمام قدرت از من حمایت می‌کردند. امروز هم باید دولت و مجلس با رهبری هماهنگ شوند تا بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تاریخ 40 ساله انقلاب نشان می‌دهد در راه امام الگوهای متفاوتی از ولایت‌پذیری وجود دارد و یاران انقلاب در یک نقطه مشترکی التزام عملی به راه امام داشتند اما در برخی موارد اختلاف نظر نیز وجوددارد اما مهم این است که انسجام و وحدت بیشتر حفظ شود.

رضایی اضافه کرد: در طول این مدت چندین نفر از مسیر امام خارج شدند اما آنانی که ماندند رفتار و موضع‌گیری متفاوتی داشتند که می‌تواند به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مهدوی کنی و آیت‌الله خزعلی اشاره کردکه همواره بر قوانین و فرامین رهبر انقلاب و ارزش‌های الهی پایبند بودند و در این مسیر نیز موفق شدند.

وی تصریح کرد: کسانی که مدعی التزام عملی هستند باید این فرامین را اجرا کنند به عنوان مثال اگر کسی در مسیر ولایت قرار دارد اما به حکم قاضی عمل می‌کند به قوانین احترام گذاشته پس باید مورد تخریب قرار نگیرد همواره آیت‌الله هاشمی می‌گفت کاری نمی‌کنم که ضد انقلاب از آن استفاده کنند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه‌ای از ولایت‌پذیری است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز کشور در کانون فشار‌های داخلی و بین‌المللی قرار دارد گفت: دشمنان نظام با جنگ نرم و دروغ‌ پردازی‌ها علیه ارکان نظام وارد شدند که به نظر می‌رسد باید در مقابل این حرکت بصیرت افزایی را فراهم سازیم و عقلانیت را در مسائل مورد توجه قرار دهیم.

رضایی اضافه کرد: باید همواره گفتار نظری را از صاحب‌نظر جدا کنیم ولی لازم نیست کسی که نظری داده است تخریب شود چرا که باید از سوء استفاده دشمنان انقلاب جلوگیری کرد باید بدانیم دشمنان کینه‌ورز در کمینمان هستند بر این اساس با روحیه انقلابی‌گری باید مراقب گفتار و رفتارمان باشیم تا آسیبی به کشور وارد نشود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام به خوبی از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اداره می‌شد خاطر نشان کرد: در مجمع همه سلایق با موضوع‌های متفاوت وجود دارد و همه موارد با چالش فکری جمع‌بندی شده و در قالب پیشنهاد خدمت مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود و همواره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر این امر تأکید داشت که همه سیاست‌ها باید از سوی سه قوه عمل شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار