دانش آموزان هلمندی صاحب کتاب‌های درسی نو شدند

دانش‌آموزان هلمند از 7 سال گذشته تا کنون با کمبود کتاب درسی مواجه بودند، اما وزارت آموزش و پرورش افغانستان به کمک نهاد «شادمن گام» برای چهار سال آینده به مدارس این ولایت کتاب‌های درسی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مسئولان ریاست آموزش و پرورش هلمند می‌گویند، دانش‌آموزان این ولایت از 7 سال گذشته تاکنون با کمبود کتاب درسی روبه‌رو بودند، اما وزارت آموزش و پرورش افغانستان به کمک نهاد «شادمن گام» برای 4 سال آینده به مدارس این ولایت کتاب‌های درسی را ارسال کرد.

«قدرت‌الله یعقوبی» رئیس اداره آموزش و پرورش هلمند در یک نشست خبری گفت: پس از 7 سال دیگر دانش‌آموزان این ولایت مجبور نیستند که کتاب‌های درسی را از بازار خریداری کنند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش افغانستان در جریان هفت سال از بین همه کتاب‌های مقاطع هفت تا دوازده تنها چند کتاب را بین دانش‌آموزان توزیع می‌کرد..

دانش‌آموزان هلمندی در گفت‌وگو با سلام وطندار گفتند که در چند سال گذشته کتاب‌های کهنه در مدارس این ولایت در دسترس آنها قرار می‌گرفت و بیشتر کتاب‌ها را از بازار خریداری می‌کردند.

این دانش‌آموزان از مسئولان وزارت آموزش و پرورش افغانستان می‌خواهند تا به آنها در سایر تجهیزات مدارس کمک کنند.

در حال حاضر 217 هزار دانش‌آموز در هلمند به فراگیری آموزش مشغول هستند که از این بین 60 هزار آنها دختران هستند و 130 مدرسه نیز در این ولایت تعطیل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.