در سالگرد اجرای برجام؛

خرازی: شیطنت آمریکا مانع تحقق اهداف برجام شده است/ این کشور بار دیگر ماهیت بدعهد خود را نشان داد

رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: در راه رسیدن به اهداف برجام، مهمترین مانع، شیطنت‌ آمریکاست.

شیطنت آمریکا مانع از تحقق اهداف برجام شده است/ جنبه‌های مثبت برجام با گذشت زمان دیده خواهند شدسیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که پس از گذشت یک سال از اجرایی شدن برجام، دستاوردهای آن برای جمهوری اسلامی ایران چه بوده است، گفت: جنبه‌های مثبت برجام با گذشت زمان دیده خواهند شد. این توافق، دستاوردهای مهمی برای کشور به دنبال داشته و برخی تهدیدهای عمده را به فرصت تبدیل کرده است.

وی افزود: به نظرم در راه رسیدن به اهداف برجام متأسفانه موانعی دیده می‌شود که مهمترین آن‌ها شیطنت‌ها و کارشکنی‌های آمریکاست.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: ایالت متحده آمریکا متأسفانه این بار هم در روند اجرای برجام، ماهیت بدعهد و پیمان‌شکن خود را نشان داد و امیدواریم به زودی رویه این کشور در قبال برجام و تعهداتی که در این سند پذیرفته تغییر یابد. 

خرازی با اشاره به وجود برخی اشکالات و ایرادات در روند اجرای برجام اظهار داشت: به نظر بنده، مهمترین موانعی که پیش روی اجرای برجام قابل شناسایی هستند، موانع بر سر راه معاملات و مبادلات بانکی است که حتما باید ایالت متحده برای رفع آن‍‍ها تصمیم مقتضی بگیرد و اراده سیاسی خود را برای به نتیجه رسیدن تعهدات برجامی‌اش به نمایش بگذارد. 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پایان خاطر نشان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که متن برجام از حیث حقوقی مشکلی ندارد بلکه این آمریکا و هژمونی این کشور بر فضای مبادلات پولی و مالی و بانکی دنیاست که برای اجرای برجام مانع تراشی کرده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: خرازی ، برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۲:۵۵ ۲۷ دی ۱۳۹۵
ماهیت بد عهد یعنی چی؟ یعنی این که دوباره برین مذاکره.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۱۲ ۲۷ دی ۱۳۹۵
دکتر جان سلام رهبرمون با هوشه تجربه داره امریکا موذی ومرد نیست نباید اعتماد میکردیم البته دیر نشده اونا پاره کنن وما اتیش بازی ودوباره برگردیم کارمونو از صفر شروع کنیم هم به شهدای هسته ای وخانواده هاشون احترام کردیم وهم راهشون نذاشتیم بخوابه وهم این چند سال تحریم بودیم مگه مردیم .تازه زنده شدیم .روپامون واستادیم .پیشرفت پزشکی .هسته ای برق .مخابرات وسد سازی .فقط مشکل اشتغال وازدواج .وام دادنه که دولت همت کنه با سود کم وقسط زیا به خدا اگه بخواهن میشود گلستان کرد ایران رو وبه امریکاووهابیون ودشمنان دیگه دندونه لق رو بکشیم ولشون کنیم .عشقست ملت ایران ووحدات خودمون ورهبرمون وحاج قاسم ها ودفاع از مظلوم .از لحاظ نظامی موشک وطنی داریم در حد تیم ملی .دیگه هیچی کم نداریم فقط همت دولت ووحدت واشتغال وصادارات وواردات کم .وبدرد بخور .عشقست ایران نترس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۷ دی ۱۳۹۵
سلام جناب خرازی
اشکالی ندارد ناراحت نشوید وقت زیاد داریم چند بار دیگه هم امتحان می کنیم شاید بدعهدی را کنار گذاشتند و با ما رفیق شدند!!
آخرین اخبار