جهانگیری در نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه:

زنان در فعالیت‌های مدنی با شتابی بیش از مردان حماسه آفریدند/ رسانه‌ها نباید حقایق را کتمان کنند


معاون اول رئیس جمهور گفت: زنان همواره دوشادوش مردان در فعالیت‌های مختلف کشور تلاش کردند و امروز بیش از گذشته در راستای تعالی ایران اسلامی گام برداشته‌اند.




زنان در فعالیت‌های مدنی با شتابی بیش از مردان حماسه آفریدند/ رسانه نباید حقایق را کتمان کندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور در نخستین جشنواره زن و خانواده و رسانه که در روز شنبه (25 دیماه) در محل کتابخانه ملی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور آگاهانه مردم در مسیر تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: این تشییع با شکوه در تاریخ جمهوری اسلامی کم نظیر بود برای مردی که برای استقرار نظام کشور زحمات زیادی کشیده بود.

وی افزود: این حضور در سراسر کشور و همچنین برگزاری بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام‌های مختلفی دارد که لازم است که درس‌های لازم از آن گرفته شود.

جهانگیری با اشاره به نگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نقش زنان در جامعه گفت: بدون شک آیت‌الله هاشمی یکی از روشن‌ترین دیدگاه‌ها را نسبت به زنان داشت و حتی در راستای ورود در عرصه سیاست قائل به کمترین محدودیت‌ها نبود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی بر توانمندی زنان در سطوح مختلف جامعه باور داشت اظهار کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تا آنجا که مقدور بود راه‌گشای مشکلات زنان در عرصه‌های مختلف بود و با شجاعت از نظرات امام راحل حمایت می‌کرد که بتواند در جایگاه واقعی قرار گیرد.

جهانگیری تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک فرد متفکر، سیاستمدار، فقیه و زمان‌شناس جهان کنونی بود و همواره از مولفه‌ها و عناصری که محصول جامعه زمان خود بود تاثیر می‌گرفت و آگاهی بسیاری داشت.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در حل مشکلات کشور نقش‌آفرین باشد گفت: افراد جامعه امروز تنها بیش از آنکه به وقایع سیاسی، اقتصاد و اجتماعی که در واقعیت وجود دارد و تصاویر آن در رسانه‌ها توجه می‌کنند و این نگاه بسیار با آنچه که در واقعیت وجود دارد فاصله دارد و گاهی اوقات اهمیتش بیش از آنکه واقعیت داشته باشد در رسانه‌ها به یک اتفاق مهم تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: نمی‌توان به رسانه‌ها بدبین شد و از آن گریخت باید تصاویری که از رسانه ها پخش می‌شود به واقعیت نزدیک باشد بر این اساس اساس کار رسانه در گفتگویی منصفانه و چرخش آزاد اطلاعات است رسانه‌ها باید زمینه‌ساز گفتگو در جامعه باشند.

جهانگیری با بیان اینکه رسانه نباید به وسیله‌‌ای تبدیل شود که حقایق را کتمان کند تصریح کرد: نباید رسانه سیاست‌زده شود و به گونه‌ای شود جامعه از واقعیت‌های موجود جامعه محروم شوند چرا که اطلاع مردم از وقایع جامعه حقوقشان است و حق دارند از آنچه در واقعیت وجود دارد اطلاع پیدا کنند.

جهانگیری ادامه داد: مردم حق مشارکت آزاد در سرنوشت‌شان را دارند اما متاسفانه برخی رسانه‌ها نشان دادند که از حاکمیت مردم بر سرنوشت‌شان راضی نیستند و راهی خلاف این نقش و مسئولیت رسانه رفتند و شاهد این ادعا عملکرد بخشی از رسانه‌های مخالف دولت است که به جای نقد عملکرد دولت از عملیات روانی با سرمایه‌های عمومی و بیت‌المال علیه دولت استفاده می‌کنند.

وی افزود: برخی رسانه‌ها تلاش دارند تصویری ناکارآمد از فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نشان دهند در حالی که نقش اصلی رسانه ها در چنین شرایطی باید در جهت مصالح ملی و دعوت افراد برای گفتگوی منصفانه و قانونمند باشد و هیچ گونه تنشی در این گفتگوها ایجاد نگردد.

جهانگیری تصریح کرد: رسانه‌ها باید بدون آنکه سوظن و یا تنشی در جامعه ایجاد کنند باید در راستای اطلاع‌رسانی گام مهمی بردارند تا مردم نیز به فعالیت‌شان اعتماد کنند.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ایران در منطقه ناامن آسیا کشوری آرام و رو به توسعه است گفت: از همه رسانه‌های مخالف دولت می‌خواهم جامعه‌ای که امن بوده و از درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری برخوردار است را آشفته و ناتوان نشان ندهند.

جهانگیری اضافه کرد: سهم بزرگ پیشرفت ایران در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی اقتصادی و فرهنگی بر دوش زنان فرهیخته این کشور قرار گرفته و زن در تاریخ تمدن اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است، زنان در فعالیت‌های مدنی با شتابی حتی بیش از مردان حماسه و افتخار آفریدند و ملت به این زنان افتخار کرده و می‌کند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها از حضور امیدبخش زنان در کشور بهره‌مند بودند و این افراد در جهت توسعه کشور مسیرهای جدیدی را گشودند و همواره در جهت بالندگی و نظام قدم برداشتند.

جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد: زنان همواره دوشادوش مردان در فعالیت‌های مختلف کشور تلاش کردند و امروز بیش از گذشته در راستای تعالی ایران اسلامی گام برداشته‌اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار