کرمانشاه؛

ایران، دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ایران، دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه است اما آمارهای جدید حاکی از آن است که ایران،مقام اول را در خاور میانه به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار مستوفی در همایش آموزشی مدیران و مربیان پرورشی و بهداشتی آموزش و پرورش کرمانشاه که بیست و سوم دی ماه توسط معاونت غذا و دارو کرمانشاه برگزار شد گفت: مصرف روز افزون فرآورده های آرایشی و بهداشتی، این صنعت را به یکی از پرسودترین و جذابترین صنایع در دنیا تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه رشد سالانه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران حدود 12 درصد است گفت: 80 تا 90 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی بصورت قاچاق و تقلبی وارد کشور می شوند.

 مستوفی افزود: سالانه بیش از 850 میلیون دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق وارد کشور می شود در حالیکه واردات رسمی در 8 ماهه نخست امسال کمتر از 50 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان به اینکه سن استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران به کمتر از 14 سال رسیده است گفت: سالانه بیش از 1/2میلیارد دلار از بازار 2/7میلیارد دلاری خاورمیانه به کشور ما اختصاص دارد.

 مستوفی در ادامه در خصوص فواید و نحوه استفاده از برچسب اصالت و سلامت بر روی کالاهای سلامت محور وارداتی توضیحاتی ارائه داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.