مشهد؛

برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با محوریت مشهد ۲۰۱۷

پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه ای فیلم، عکس و فیلمنامه سینمای جوان مشهد ۲۰۱۷ از تاریخ دوم لغایت چهارم بهمن ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شاهد حضور هنرمندان از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان هستیم، گفت: این جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

سید سعید سرابی با اشاره به اینکه فیلم و عکس نقش به سزایی در معرفی و جریان سازی یک رویداد فرهنگی داردگفت: باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که این رخداد با حضور هنرمندان سایر کشورهای دیگر برگزار شود.

وی گفت:برگزاری این جشنواره با محوریت مشهد ۲۰۱۷ با حضور برخی از مهمانان خارجی یقینا می تواند دستاوردهای بسیار مثبتی را در خصوص مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای این جشنواره را بسیار متنوع است و یقینا حضور هنرمندان از شهرهای مختلف کشور و ایجاد یک فضای رقابتی می‌تواند یک شور و نشاط مناسبی را ایجاد کند.

سرابی تصریح کرد: تقویت سینمای ملی از طریق ارتقای سطح آگاهی، ایجاد زمینه کسب تجربه، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی، تحکیم مبانی خانواده، بسط و تعمیم فرهنگ دینی و دفاع مقدس و توجه به دست‌آوردهای جدید علمی (دانش‌بنیان)، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان سینمای آینده و بازاریابی، بازارسازی و عرضه اقتصادی فیلم به نفع تولیدکنندگان فیلم کوتاه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به حساب می‌آید.

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار