خشم چین از توقف رئیس‌جمهور تایوان در سان‌فرانسیسکو

توقف تسای اینگ-ون در سان‌فرانسیسکو باعث خشم پکن شد.

خشم چین از توقف رئیس‌جمهور تایوان در سان‌فرانسیسکو
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «تسای اینگ-ون» نخست‌وزیر تایوان که برای سفر به آمریکای مرکزی رفته بود در راه بازگشت توقف کوتاهی در سان فرانسیسکو داشت. این در حالیست که چین پیش از این خواستار ممنوعیت توقف وی در این شهر شده بود. 

رئیس «بنیاد آمریکایی در تایوان» که مسئول تنظیم روابط غیر رسمی آمریکا و تایوان است در فرودگاه، تسای اینگ-ون را ملاقات کرد. به گزارش خبرگزاری مرکزی تایوان صدها نفر از حامیان رئیس‌جمهور این کشور با در دست داشتن پرچم‌های تایوان و آمریکا در مقابل هتلی که محل اقامت تسای اینگ-ون بود تجمع کرده بودند.

وزارت امور خارجه چین پیش از این با توقف تسای اینگ-ون در فرانسیسکو مخالفت کرده بود. چین همچنین با دیدار گروه انتقال قدرت دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- و رئیس‌جمهور تایوان به صورت علنی مخالفت کرد. پکن از اینکه تسای اینگ-ون مسئله استقلال رسمی تایوان از چین را مطرح کند بسیار نگران است و از سفر وی به سان فرانسیسکو خشمگین شد.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ با وال استریت ژورنال اعلام کرد به توافق 1979 چین پایبند نیست. براساس این توافق آمریکا حاکمیت چین بر تایوان را پذیرفته است. کارشناسان بر این باورند که ترامپ از مخالفت با «سیاست واحد چین» برای اعمال نفوذ در گفتگوهای تجاری با پکن استفاده خواهد کرد.

رئیس‌جمهور تایوان در این سفر از شرکت‌های فناوری بازدید کرد؛ اما با نمایندگان گروه انتقال قدرت ترامپ دیداری نداشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار