با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

مجوز مجلس به نیروی انتظامی و گمرک برای راه‌اندازی سامانه‌های کنترل خودرویی

نمایندگان مجلس به نیروی انتظامی و گمرک برای راه‌اندازی سامانه‌های کنترل خودرویی مجوز دادند.

مجوز مجلس به نیروی انتظامی و گمرک برای راه‌اندازی سامانه‌های کنترل خودرویی
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه 26 دی ماه) مجلس در جریان ادامه بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه ماده 123 را اصلاح و با 145 رای موافق، 19 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 208 رای ماخوذه به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه:

الف-
3- مفاد قانون الحاق سه تبصره به بند(12) ماده(4) قانون تشکیل نیروی انتظامی(مصوب 18/ 2/ 79) شهرهای بالای یک میلیون نفر تسری می‌یابد.

ب- به منظور کنترل و مبارزه موثر با قاچاق کالا به نیروی انتظامی و گمرک اجاده داده می‌شود نسبت به نصب، راه اندازی و به روزرسانی سامانه‌های کنترل خودرویی و کانتینری (ایکس‌ری) در مبادی گمرکی، ورودی و خروجی مرزها و ایستگاههای بازرسی و کنترلی ناجا از طریق اشخاص و موسسات حقیقی و حقوقی غیردولتی اقدام نمایند. مدیریت و بهره برداری از این سامانه‌ها حسب مورد در اختیار نیروی انتظامی و گمرک می‌باشد.

به‌منظور تأمین هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی، نگهداری و به‌روزرسانی سامانه‌های کنترلی خودرویی کانتینری (ایکس ری) و تجهیزات مربوط به آن صاحبان بار یا خودرو مکلفند به هنگام کنترل و صرفاً در مبادی ورودی و خروجی نسبت به پرداخت تعرفه مربوط اقدام کنند. میزان این تعرفه در بودجه سنواتی تعیین می‌شود.

ج- کلیه شهرک‌ها و مجتمع‌های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی و همچنین مراکز عمومی مکلفند پیوست‌های حفاظتی- انتظامی لازم برای ارتقاء امنیت و ایمنی این اماکن و پیشگیری از سرقت را برابر استانداردهای اعلامی نیروی انتظامی رعایت نمایند.

تبصره- این بند و استانداردهای اعلامی توسط وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی و با همکاری نیروی انتظامی و شورای عالی استان‌ها تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

د- به نیروی انتظامی اجازه داده می‌شود با تائید ستاد کل نیروهای مسلح به منظور متناسب‌سازی استعداد نیروی انتظامی با نیازهای امنیتی- انتظامی کشور و کاهش فاصله این استعداد با شاخص 5 نفر نیرو به ازای هزار نفر جمعیت، در طول اجرای برنامه سالانه پایور مورد نیاز را بر اساس بودجه سنواتی استخدام و به موجودی خود اضافه نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار