مشهد؛

افزایش امید به زندگی در مشهد

با توجه به آمار مدیر عامل سازمان فردوسی های مشهد، امید به زندگی در زنان و مردان مشهدی افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در نشست خبری مدیر عامل سازمان فردوس ها، سن امید به زندگی در زنان را 61 سال و در مردان 57 سال اعلام کرد و افزود: در 9 ماهه اول سال 95، ارقام متوفیات ثبت شده در سیستم آرامستان های مشهد، 8172 نفر مرد، 5755 نفر زن و 919 نفر نوزاد است.

حسن کریمداری گفت: بالاترین رو به دفن در بهشت رضا است و بعد از آن رتبه سوم را خواجه ربیع و رتبه چهارم را حرم مطهر رضوی به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: به لحاظ علوم پزشکی بیشتری آمار مرگ و میر، رتبه اول را بیماری های گردش خون، رتبه دوم سرطان، رتبه سوم بیماری های تنفسی و رتبه چهارم را اختلالات خاص ناشی از تولد است.

مدیر عامل سازمان فردوس ها با اعلام رتبه بندی آمار متوفیات در مناطق شهرداری، گفت: به ترتیب منطقه 4، 2 و 1 رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص می دهند.

کریمداری از رونمایی آثار فرهنگی در سازمان فردوس ها خبر داد و افزود: تولید فیلم مستند طریق فردوس 1 و 2 با موضوع از تولد تا برزخ، مستند زینب با موضوع شهدای منا، بهره برداری از فاز 1 و 2 پارک موضوعی قرآن تا انتهای سال 2017، استفاده از دانشجویان، طلاب و مسجدی ها برای همکاری در برنامه های فرهنگی حسینیه ی شهدا، از جمله این برنامه هاست.

وی احداث نماز خانه ها را یکی دیگر از کار های فرهنگی این سازمان معرفی کرد و افزود: از انتهای سال 94 تا به حال، 9 نماز خانه در فردوس ها احداث شده که اکثر این نماز خانه ها در بهشت رضا هستند.

مدیر عامل سازمان فردوس ها از افتتاح آرامستان بهشت رضوان در مهر ماه سال 95 خبر داد و گفت: این آرامستان در 17 مهرماه سال 95 افتتاح شد و در 18 مهرماه 95 اولین نفر در این آرامستان دفن شد و تا به امروز 26 نفر در بهشت رضوان آرام گرفتند.

انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار