قم؛

انتقاد از روند تخصیص بودجه‌های فرهنگی از سوی شهرداری قم

در دویست و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم طرح‌ها و لوایح مختلفی مطرح و در نظر گرفتن حداقل عرض خیابان‌ها شهر ظلم و جفا در حق مردم بیان شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ دویست و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر به ریاست  بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر و با حضور سقائیان‌نژاد شهردار قم و اعضای این شورا در ساختمان شهید باکری برگزار شد.
 
سعادت طلب ضمن تقدیر و تشکر از بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام توسط شهرداری اظهار داشت: با توجه به جدیتی که مشاهده می‌شود امید است این پروژه‌ها هر چه زودتر به بهره‌برداری برسند.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم  بابیان اینکه خیابان جمهوری مسیری است که در طرح تفصیلی جدید به 14 متر تغییریافته است گفت: املاکی که برای خیابان 45 متری با شهرداری توافق شده متضرر شده‌اند این خسارت به صورت تهاتر در زمان صدور پروانه پرداخت خواهد شد.
 
 عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: طرح تصویب‌ شده از سوی شورای شهر 45 متری بوده و مبنا بر این بود که قطعات دیگر را بخریم اما آیا در طرح تفصیلی شهرداری 45 متری تأیید شده است در حال حاضر این طرح به 14 متری تبدیل‌ شده و این یک بحث حاکمیتی است و باید جنبه‌های مختلف کار را باید دید.
 
حجت‌الاسلام آتش‌زر نیز خاطرنشان کرد: 45 متری خیابان جمهوری اسلامی جابه‌جا شده و 45 متری تبدیل به 14 متری شده که برخی پروانه گرفته و برخی نیز پروانه دریافت نکرده‌اند به عنوان نمونه وقتی 45 متری تبدیل به فضا سبز می‌شود این مسئله سبب ضرر مالکان می‌شود.
 
سعادت طلب خاطرنشان کرد: طرحی نوشته‌ شده که در مورد تقاطع غیر هم‌سطح است اینکه تمام تقاطع‌هایی که تا 20 سال دیگر ساخته می‌شوند معلوم هستند و باید برای این طرح‌ها فکر جدی شود تا در آینده به مشکل برنخوریم.
 
 سقائیان‌نژاد نیز با بیان اینکه مشکل طرح تفصیلی از سوی شهرداری تغییر نیافته و کسان دیگری آن را تغییر داده‌اند گفت: طرح تفصیلی با قدرت از سوی معاونت فنی تصویب‌ شده که می‌توانستند تصویب نکنند.

عواطف رستمی عرض پیش‌بینی‌شده برای خیابان‌های شهر قم در طرح تفصیلی را نامناسب بیان کرد و گفت: در نظر گرفتن حداقل عرض خیابان‌ها یک ظلم و جفا در حق مردم است.
 
سعادت طلب با بیان اینکه طرح تفصیلی اتفاق است و فقط یک نقشه نیست گفت: طرح تفصیلی باید به دنیا آمده و پرورش پیدا کند و تنها راه طرح تفصیلی این است که تخصص شهرسازی پیدا کنیم تا بفهمیم طرح تفضیلی چیست.
 
عضو شورای شهر قم بیان کرد: کل تعریض بافت تاریخی در برنامه جدید حذف‌ شده و طرح تفصیلی گفته حداقل 4 متر باشد و این‌گونه نیست که هر خانه‌ای باید ماشین داشته باشد.
 
ملکی گفت: خروجی نقشه طرح تفضیلی باید ضابطه‌ای برای آن تعریف شود پیشنهاد این است که کوچه ده متری کم بوده و باید افزایش یابد و حداقل 12 متر باید داشته باشیم. طرح تفصیلی حداقل‌ها را به ما داده و الزامی ندارد که چه میزان باشد.
 
 عواطف رستمی تصریح کرد: تا زمانی که نگاه نقطه‌ای داشته باشیم شهر پیشرفت نمی‌کند و باید نگاه طولانی مدت برای آن داشته باشیم.
 
لایحه بعدی در زمینه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 94 سازمان فرهنگی ورزشی بود که توسط حجت‌الاسلام آتش زر قرائت و به تصویب رسید.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار