کرمانشاه؛

تشکیل بیش از ۵۸۴ پرونده حقوقی و اداری در کمیته امداد

امسال بیش از ۵۸۴ پرونده حقوقی و اداری در کمیته امداد استان تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امسال بیش از ۵۸۴ پرونده حقوقی و اداری در کمیته امداد استان تشکیل شده است که این پرونده ها از سوی کارشناسان اداره حقوقی این نهاد بررسی و در حال رسیدگی هستند.

علی اصغر حیدریان، رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه به شمار می روند که با مشکلات و مسائل حقوقی متعددی نیز درگیر هستند، تاکید کرد: هم اکنون ۱۲۰ وکیل نیکوکار در راستای معاضدت حقوقی و قضایی رایگان به مددجویان تحت حمایت با کمیته امداد استان کرمانشاه همکاری می کنند.

حیدریان با تاکید بر اینکه مددجویان به علت عدم تمکن مالی به وکلای نیکوکار معرفی می شوند، افزود: وکلای خیر در استان طی سال جاری در کلیه پرونده های ارجاعی مددجویان از دریافت حق الوکاله خود صرف نظر کرده اند.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال ۹۵ تاکنون نزدیک به ۲۰۰ مددجو در استان از خدمات و معاضدت های حقوقی و قضایی این نهاد بهره مند شدند، گفت: خدمات حقوقی و قضایی کمیته امداد به صورت کاملا رایگان به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود.

حیدریان افزود: تنظیم قراردادها و پیگیری امور پرونده های حقوقی در مراجع قضایی، سازش بین اصحاب دعوی، شرکت در جلسات دادرسی، تنظیم لایحه دفاعیه، دادخواست و شکواییه، ارائه مشاوره های حقوقی و تنظیم اظهارنامه تنها بخشی از اقدامات حقوقی کمیته امداد به شمار می رود.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه طی سال جاری ۲۷۰ میلیون ریال اعتبار به منظور ارائه مساعدت های مالی در دعاوی حقوقی مددجویان به کمیته امداد استان تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳۰ میلیون ریال از این اعتبار هزینه و مقرر شده که مابقی آن تا پایان سال جاری به استان کرمانشاه ارسال شود.

علی اصغر حیدریان همچنین به ارائه مشاوره های حقوقی رایگان به مددجویان تحت حمایت اشاره و تصریح کرد: کمیته امداد در صورت تقاضای مددجویان به آنان مشاوره های حقوقی و قضایی ارائه می دهد که در این راستا نیز از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۵ مددجو در استان از مشاوره حقوقی این نهاد بهره مند شده اند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، تشکیل ، حقوقی ، اداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار