رئیس آتی کارکنان کاخ سفید: اظهارات برخی افراد، چند روز مانده به مراسم تحلیف، شرم‌آور است

رینس پریباس با اشاره به اظهارات اخیر عضو کنگره آمریکا درباره ترامپ، مطرح شدن برخی گفته‌ها درباره وی را چند روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف، غیر قابل قبول توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "رینس پریباس"، رئیس آتی ستاد کارکنان کاخ سفید، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی گفت: اظهارات برخی افراد پنج روز مانده به مراسم تحلیف ترامپ شرم آور است.

وی درباره اظهارات "جان لویس"، عضو کنگره آمریکا، درباره ترامپ، رئیس جمهور‌ جدید این کشور، و زیر سوال بردن مشروعیت وی گفت: به این موضوع توجه کنید که این موضوع تکان دهنده‌ای است که جان لویس، که نمادی از حقوق مدنی در آمریکا است و در جهت دفاع از حق رای مردم آمریکا تلاش می کند، حقیقتا مشروعیت یک انتخابات در این کشور را زیر سوال می‌برد و این طوفان را آغاز می کند. می خواهم بگویم که دونالد ترامپ به تنهایی  در 128 بخش از 150 بخش در ایالت جورجیا برنده انتخابات شد. ترامپ بیشترین آراء الکترال را در حزب جمهوری خواه از زمان رونالد ریگان کسب کرد.

رئیس آتی ستاد کارکنان کاخ سفید افزود: حقیقت این است که این نوعی بی‌مسئولیتی است که جان لویس این اقدامات را با توجه به سوابقش انجام می‌دهد. باراک اوباما باید در برابر این موضوع واکنش نشان دهد.آنچه که روی می‌دهد یک اشتباه است. نحوه رفتار این نمایندگان دموکرات با رئیس جمهور منتخب اشتباه است. ما روابط خوبی با کاخ سفید داریم.

پریباس در ادامه گفت: من هر روز با "دنیس مک دناو "، رئیس کارکنان کاخ سفید صحبت می کنم، و ما دیدار خوبی با تمامی اعضای کابینه  در روز جمعه در کاخ سفید داشتیم. انتقال قدرت در کاخ سفید به خوبی پیش می رود اما این اقدامات و این حرکات پنج روز پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب که قرار است که رئیس جمهور دست خود را بر روی کتاب انجیل بگذارد، کاملا اشتباه است. ضمنا باید بگویم که نمایندگان دموکرات کنگره از اظهارات آقای لوئیس بهره‌برداری می کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که جان لویس عضو کنگره گفته که این موضوع را که ترامپ اعلام کرده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، رهبر قدرتمندی در مقایسه با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا است،فراموش نخواهد کرد، گفت: باید بگویم که رئیس جمهور منتخب هرگز نگفته که ولادیمیر پوتین فرد بهتری نسبت به رئیس جمهور آمریکا است. او نگفته که پوتین فرد بهتری است و یا اینکه وی را به رئیس جمهور آمریکا ترجیح می دهد. خصوصیات و قدرت رهبری افراد می تواند مقایسه و مورد تجزیه و تحلیل واقع شود و کیفیت خصوصیات افراد می تواند حاوی مطالب و موضوعات زیادی باشد. این همان چیزی بوده است که وی (ترامپ) درباره آن صحبت کرده است.

رئیس آتی ستاد کارکنان کاخ سفید افزود: مطمئن باشید که ترامپ، ولادیمیر پوتین را به باراک اوباما ترجیح نمی دهد. این موضوع مضحکی است. اینکه این بحث قدیمی را درباره اینکه رئیس جمهور در کجا متولد شده است ،مطرح کنیم جایگاهی در دمکراسی آمریکا ندارد.  

پریباس در ادامه درباره مباحث و ادعاهای مطروحه درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ،گفت: من درباره اینکه نهادهای روس ،رایانه های کمیته ملی دمکرات ها را هک کرده اند، بحث نمی‌کنم. من نمی خواهم به مباحث مطروحه در مصاحبه چند روز پیش بازگردم. من می خواهم بگویم زمانی که شما هیچگونه نظامی دفاعی برای شبکه‌های  رایانه‌ای خود ندارید و پنجاه هزار ایمیل را در اختیار همگان قرار می‌دهید، این موضوع کار را آسانتر می کند. معتقدم که افراد وابسته به هیلاری کلینتون میلیاردها دلار از پول های حامیان انتخاباتی خود را بیهوده تلف کرده اند.

وی گفت: اینکه افرادی چون جان لویس می گویند که دونالد ترامپ به روشی غیرمشروع برنده انتخابات شده است، اقدامی غیرمسئوولانه است.من تنها به خاطر اینکه وی یک رهبر حقوق مدنی است و فردی است که به حقوق مدنی احترام می گذارد به وی احترام می گذارم.باید بگویم که این یک بیانیه غیرمسئوولانه است.این اقدام درستی نیست.این بسیار بد است؛ زیرا رئیس جمهور ترامپ قصد دارد که رئیس جمهور خوبی باشد.این کشور وی را با درصد بالایی از آراء الکترال به مقام ریاست جمهوری آمریکا انتخاب کرد. این اقدامی شرم‌آور است.این اقدامی شرم آور است که پنج روز پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب برخی این سخنان را بر زبان می رانند.

رئیس آتی ستاد کارکنان کاخ سفید در پاسخ با این پرسش که آیا ژنرال مایکل فلین، مشاور امنیت ملی آتی آمریکا، در روزی که آمریکا تحریم هایی را ضد روسیه وضع کرد با سفیر روسیه در آمریکا  چند بار در تماس بوده است،گفت:باید بگویم که ژنرال فلین هر روز با همتایان خود و سفرای کشور های مختلف جهان در تماس است و با آنها گفتگو می کند. این کار و شغل وی در مقام مشاور امنیت ملی آتی آمریکا است. یکی از کارهای وی این است که با همتایان خود در سراسر جهان درباره تمامی مسائل در تماس باشد.

پریباس افزود:اما موضوع تحریم های اوباما ضد روسیه در تماس ژنرال فلین با سفیر روسیه در آمریکا مطرح نشده است.آنها همچنین قرار است یک روز پس از روز تحلیف با هم تماس تلفنی داشته باشند.آنها همچنین درباره کنفرانس درباره سوریه و کنفرانسی درباره داعش در سوریه با هم گفتگو کرده بودند.این موضوعات تنها موضوعاتی بودند که در این تماس تلفنی مطرح شده بودند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار