کرمانشاه؛

کسادی شدید واحدهای کوچک

رئیس اتحادیه خواربارفروشان کرمانشاه معتقد است، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، حدود پنج هزار واحد صنفی خوارو بارفروشی کرمانشاه را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسن موسوی با اشاره به گسترش قابل توجه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ در سطح شهر کرمانشاه و عرضه برخی اجناس در آنها با قیمت پایین، اظهار کرد: مشخص نیست برخی از این فروشگاه‌ها چگونه فعالیت می‌کنند که اجناس خود را حتی از قیمت کارخانه نیز پایین‌تر می‌فروشند.

وی ادامه داد: باید بررسی شود که دلیل این قیمت پایین چیست و آیا از میزان و وزن اجناس کم می‌کنند، یا نه.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان کرمانشاه با بیان اینکه برخی از این فروشگاه‌ها حتی از شهرداری هم مجوز ندارند و زیر نظر صنف و یا حتی سازمان صنعت، معدن و تجارت هم نیستند، تاکید کرد: در جواب پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم اعلام شده که مجوز آنها از مرکز صادر می‌شود.

به گفته موسوی، مردم هم به دلیل قدرت خرید پایینی که دارند به این فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند همین امر باعث شده کسادی شدیدی برای واحدهای خرد و کوچک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه روزانه ده ها درخواست ابطال پروانه کسب از سوی واحدهای خرد را داریم که دیگر توان رقابت ندارند، افزود: طی دو ماه اخیر که تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر شده، حدود 30 واحد صنفی خواروبارفروشی در کرمانشاه تعطیل شده و این روند ادامه دارد.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان کرمانشاه از وجود 2500 مغازه خوار و بارفروشی دارای مجوز در شهر خبر داد و یادآوری کرد: معادل همین تعداد نیز واحد صنفی بدون پروانه داریم که به دنبال گرفتن جواز خود هستند.

موسوی معتقد است، این صنف تعداد زیادی واحد صنفی دارد، زیرا بسیاری از جوانان تحصیل کرده از بیکاری به باز کردن یک مغازه روی می‌آورند و گاهی آنقدر بازار فروش ندارند که بعد از دو ماه تعطیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی، گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ باعث تعطیلی مغازه‌ها و بیکاری جوانان خواهد شد که باید جلوی آن گرفته شود.در بسیاری از شهرهای دیگر جلوی گسترش این فروشگاه‌ها گرفته شده و ما نیز تقاضا داریم در شهر کرمانشاه که وضعیت بدتری از نظر نرخ بیکاری دارد، فکری به حال این موضوع شود.


انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، کسادی ، واحد ، کوچک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار