همدان؛

کارگاه نحوه آشنایی با کمپین‌های ارتباطی در همدان

کارگاه روابط عمومی با عنوان " نحوه آشنایی با کمپین‌های ارتباطی" در سالن اجتماعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد.

کارگاه نحوه آشنایی با کمپین‌های ارتباطی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدرس این کارگاه با بیان اینکه جوامع پیشرفته جوامعی مبتنی بر اطلاعات و تولید اطلاعات هستند، گفت: تمام امور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از طریق اطلاعات و رسانه‌ها مدیریت می‌شوند.

محمد اکبری با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی بر اساس اطلاعات و تولید محتوا، کارکرد رسانه‌ها را شامل هدایت و راهبری جامعه، تفسیر اطلاعات و مسائل برای جامعه، تفسیر اطلاعات و مسائل برای مردم، کمک به امر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و مشاوره به دولتها در امور خرد و کلان، فرهنگ‌سازی و جامعه‌پذیری در همه امور، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و مدل‌سازی، نوسازی و الگوسازی و در نهایت توسعه جامعه عنوان کرد.

وی سرمایه اجتماعی را حلقه مفقوده کمپینهای اطلاع‌رسانی دانست و افزود: نقش محوری دولتها در توسعه اجتماعی و اقتصادی نه با دخالت مستقیم آنها بلکه با تاکید بر یک شریک برای تسهیل خیر عمومی و در نهایت برای تقویت اجتماعی است.

مدرس کارگاه با اشاره به مثالهایی از ارتباطات در بخشهای عمومی کشورهای پیشرفته گفت: یکی از رویکردهای عمده آموزش و ارتقای سلامت طراحی و استفاده از راهبردهای ارتباطی در حوزه سلامت با هدف تاثیر بر گروههای هدف برای اصلاح یک رفتار یا سیاست در سطوح فردی، بین فردی و اجتماعی است که با نام ارتباط برای سلامت شناخته می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد که کمپینهای ارتباطات عمومی را  به عنوان تلاشهای هدفمند برای آگاه سازی، متقاعد کردن و تحریک تغییرات رفتاری در بخش بزرگی از جامعه که به خوبی تعریف شده و عموما دارای مزایای غیرتجاری برای اشخاص و یا جامعه معمولا در یک دوره زمانی خاص با استفاده از فعالیتهای ارتباطات سازمان‌یافته ازجمله رسانه‌های جمعی و تکمیل آن با ارتباطات میان فردی تعریف می‌کنند.

وی ازجمله اهداف بسیج اطلاع رسانی سلامت را آگاهی و برنامه های بهداشت و رفاه عنوان کرد و گفت: جوامع در طول تاریخ سه مرحله تاریخی شامل مرحله سنتی و کشاورزی، مرحله صنعتی و مرحله فراصنعتی و اطلاعاتی را گذرانده‌اند.

انتهای پیام/ د

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.