همدان؛

حوزویان تخصصی وارد فضای مجازی شوند

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: غفلت نسبت به مسائل روز از جمله فضای مجازی موجب آسیب به بدنه اجتماع و حتی حوزه های علمیه می شود.

حوزویان تخصصی وارد فضای مجازی شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت الله موسوی اصفهانی در نشست مدیران، استادان وکادر اجرایی مدارس علمیه شهرستان همدان با اشاره به آسیب های فضای مجازی، افزود: غفلت نسبت به مسایل روز از جمله فضای مجازی سبب آسیب به بدنه اجتماع و حتی حوزه های علمیه می شود حوزویان تخصصی باید وارد فضای مجازی شوند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف شما تدریس، تالیف مسا ئل طلاب علوم دینی است که در این امر باید با جدیت عمل کنید، اما نباید این فعالیت  شما را از مسایل اجتماعی و سیاسی غافل کند، چرا که شناخت دنیا و آنچه در آن می گذرد نیز یکی از وظایف شما است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

موسوی  با اشاره به نقشه دشمنان برای دین گریزی جوانان، خاطرنشان کرد: دشمنان اصل خدا محوری را نشانه گرفته اند نه یک دین و مذهب را؛ آنها می خواهند خداوند را در جوامع بشری کم رنگ کنند.

عضو خبرگان رهبری به ضرورت حضور طلاب و روحانیون در فضای مجازی، تاکید کرد وادامه داد: طلاب و روحانیون باید بشکل  تخصصی وارد این فضا شوند و پاسخ سئوالات و شبهات را بدهند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف طلاب و روحانیون، عالم به زمان بودن است و چون استادان  و مدیران حوزه ارتباط مستقیم با طلاب دارند، باید برای تبیین این مساله چاره اندیشی کنند تا فتنه ای مانند سال 88 رخ ندهد.

آیت الله موسوی اصفهانی  اظهار داشت: اصلاح عقیده سبب اخلاق مداری و دین مداری مردم جامعه می شود.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت انقلابی بودن حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: بی تفاوت بودن درموضوعات اسلامی و انقلاب سبب سنگ اندازی دشمنان خواهد شد، بنابراین در جامعه نیاز به طلبه آگاه و انقلابی داریم، چرا که حفظ انقلاب و انتقال آن به نسل جدید از وظایف دینی ما است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: هرچند مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما نباید دستاوردهای عظیم انقلاب و نظام از جمله استقلال، دین مداری و امنیت را فراموش کرد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.