در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه پیونگ یانگ؛

خبرگزاری رسمی کره شمالی: اوباما وقت خود را تلف نکند و به فکر اسباب‌کشی از کاخ سفید باشد!

خبرگزاری رسمی کره شمالی در مطلبی از مواضع دولت واشنگتن علیه این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی با محکوم کردن تازه ترین دور تحریم های آمریکا که به ویژه خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور، را هدف قرار داده است، اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا بهتر است بر اسباب‌کشی از کاخ سفید تمرکز کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته نام هفت نفر را به فهرست سیاه شخصیت هایی که به ادعای نقض «جدی» حقوق بشر تحریم شده‌اند، اضافه کرد.

کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ اون، که گفته می شود از نفوذ بسیار بالایی برخوردار است، از جمله افرادی است که نامش به این فهرست اضافه شده است.

اعلام این خبر با انتشار گزارش هشدار دهنده وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی همراه شده است.

به گزارش از پیونگ یانگ، در مقاله ای که دوشنبه شب در خبرگزاری رسمی «کی سی ان ای» منتشر شد، آمده است:  «اوباما بهتر است وقتش را با پرداختن به مشکلات حقوق بشری دیگران تلف نکند و بر آماده کردن خود برای اسباب کشی از کاخ سفید تمرکز کند.»

این خبرگزاری افزود: «باراک اوباما در دو دوره ریاست جمهوری خود بدترین وضعیت را در زمینه حقوق بشر در آمریکا رقم زد و بهتر است بابت رنج و مصیبتی که هم بر مردم آمریکا و هم بر افراد دیگر در دیگر نقاط جهان تحمیل کرده است، توبه کند.»

سال 2016، سال تسریع تلاش های کره شمالی برای دستیابی هدف نظامی خود بود که همانا دستیابی به توانایی حمله اتمی به خاک آمریکاست. پیونگ یانگ، طی یک سال، دو آزمایش هسته ای انجام داد و دهها موشک شلیک کرد.

ترامپ در توییتی گفت موشک کره شمالی هرگز به خاک آمریکا نخواهد رسید.

خبرگزاری فرانسه نوشت: بحث در مورد راهبردی که باید در قبال کره شمالی اتخاذ شود کسانی را که هدف قرار دادن موجودیت رژیم کره شمالی را با ترکیبی از تحریم ها و تهدیدهای نظامی توصیه می کنند و کسانی که معتقدند این معجون باید به عنوان اهرم دیپلماتیک جهت از سرگیری مذاکرات در مورد خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره مورد استفاده قرار گیرد، رو در روی هم قرار داده است.

دولت اوباما تلاش کرد این دو رویکرد را با هم تلفیق کند یعنی توسل به تهدید و تحریم همزمان با تلاش برای از سرگیری گفتگوها در چارچوب مذاکرات شش جانبه که از سال ها پیش متوقف شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی «کی سی ان ای» در مقاله خود اعلام کرده است: تنها حاصل «تدابیر خصمانه» دولت اوباما، تقویت «توان نظامی کره شمالی برای نابود کردن بی رحمانه مهاجمانش» بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار