رده‌بندی بهترین گذرنامه‌های جهان + جایگاه ایران

در جدیدترین رده‌بندی بهترین گذرنامه‌های جهان، کشور آلمان در صدر قرار گرفت.

رده‌بندی بهترین گذرنامه‌های جهان + جایگاه ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت کوارتز، در جدیدترین رده‌بندی بهترین گذرنامه‌های جهان، کشور آلمان در صدر قرار گرفت. 

بر این اساس، این رده بندی براساس سفر شهروندان کشورها بدون روادید (ویزا) به کشورهای دیگر انجام گرفته است. شهروندان آلمانی در میان تمامی کشورهای جهان از این حیث بهترین گذرنامه را دارند و می‌توانند بدون روادید به 157 کشور جهان سفر کنند. پس از این کشور، سنگاپور قرار دارد. سنگاپور پیش‌تر در لیست بهترین فرودگاه‌های جهان قرار داشت. سال گذشته، سنگاپور در جایگاه چهارم و کره جنوبی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بودند. با این وجود، سنگاپور توانست امسال به طور مشترک با سوئد در جایگاه دوم قرار بگیرد و کره جنوبی به جایگاه چهارم تنزل کرد. 

این رده بندی شامل 193 کشور جهان است. ده کشور برتر این رده‌بندی شامل آلمان، سوئد، سنگاپور، دانمارک، فنلاند، فرانسه، اسپانیا، سوئیس، نروژ و انگلیس است. کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان نیز در انتهای این جدول قرار دارند. 

کشور عزیزمان ایران نیز به همراه اریتره و سودان در جایگاه هشتاد و هشتم این رده بندی قرار دارد. شهروندان ایرانی می توانند بدون روادید به 36 کشور جهان سفر کنند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار