کرمانشاه؛

راه اندازی فاز دوم مجتمع فرآوری قیرطبیعی

رئیس انجمن صنفی قیرطبیعی شهرستان گیلانغرب از راه‌اندازی فاز دوم مجتمع فرآوری قیرطبیعی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جهانبخش مرجانی گفت: به زودی عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع فرآوری قیرطبیعی "شهید مسعود شاهمرادی" گیلانغرب آغاز می‌شود و برای ساخت آن حدود چهار یا پنج ماه زمان نیاز است.


وی سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این فاز را حدود دو میلیارد تومان اعلام کرد که از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود.

رئیس انجمن صنفی قیرطبیعی شهرستان گیلانغرب ظرفیت این واحد را 500 تن در روز اعلام کرد و یادآور شد: در این فاز کار ذوب قیر و تولید انواع قیربشکه‌ای و سایر فرآورده‌های قیرطبیعی انجام خواهد شد.

مرجانی در خصوص فاز اول این واحد فرآوری قیرطبیعی نیز اظهار کرد: این فاز با سرمایه‌گذاری سه میلیارد تومانی بخش خصوصی راه‌اندازی شده و اکنون مشغول به کار است.

وی ظرفیت فاز اول را نیز 100 تن در روز دانست و خاطرنشان کرد: در این بخش فقط کار میکرونیزه کردن (خرد کردن) قیرطبیعی انجام می‌شود که برای هر نوع فرآوری دیگر پیش‌نیاز است.

رئیس انجمن صنفی قیرطبیعی شهرستان گیلانغرب معتقد است، این تنها واحد فرآوری قیرطبیعی در این اندازه است که فقط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده و می‌تواند از ظرفیت بالقوه معادن قیرطبیعی گیلانغرب برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر استفاده کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.