لرستان؛

تزریق 2 هزار میلیارد تومان سرمایه بانکی به حوزه اقتصاد لرستان

معاون استاندار لرستان گفت: ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه بانکی امسال به حوزه اقتصاد استان لرستان تزریق‌ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد غضنفری در گردهمایی مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور که در خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته اقداماتی انجام گرفته که اولویت کاری استان نبوده و ما اکنون ناچار هستیم بخشی از انرژی خود را صرف این آواربرداری حاصل از صنایع ورشکسته و تعطیل‌شده کنیم از طرفی از 700 میلیارد دلار درآمد نفتی حتی یک ریال آن به استان لرستان اختصاص پیدا نکرد. 

وی افزود: ما اکنون باید بخشی از اعتبار، انرژی و مدیریت خود را صرف ساماندهی این صنایع تعطیل‌شده کنیم و با این منابع محدود چاره‌ای نداریم جز اینکه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان به عملیاتی شدن شعار اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و گفت: با آسیب‌شناسی مدیریت ارشد استان مشخص شد که چالش اصلی استان در حوزه اقتصادی، بیکاری و اشتغال است. 

وی تصریح کرد: با همراهی همه دستگاه‌ها و ارکان نظام در استان، برنامه و سند اشتغال تبیین شد و براساس آن شاهد احیاء بخشی از پروژه راکد در استان هستیم. بخش کشاورزی در استان‌هایی مانند لرستان و استان‌هایی که ماهیت عشایری دارند می‌تواند محور همه فعالیت‌های اقتصادی باشد. 

غضنفری افزود: در سالی که لرستان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب‌ شده، شاهد توفیقات خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری هستیم که این روند باید ادامه پیدا کند. از ابتدای سال تا 15 دی‌ماه امسال دو هزار میلیارد تومان سرمایه بانکی به حوزه اقتصاد استان تزریق‌ شده که این‌ یک حرکت بی‌سابقه بوده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان احیاء ایستگاه‌های پمپاژ، افتتاح چند سد در استان و توسعه سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار را از دیگر اقدامات انجام‌شده در استان دانست. 

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.