یزد؛

فراهم شدن مقدّمات برگزاری انتخابات دراستان یزد

استان یزد برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه آماده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مقدّمات برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 فراهم شده است و مسئولان اجرای انتخابات در استان بدون کمترین توجه به برخی مسائل حاشیه‌ای در رقابتهای سیاسی آمادۀ برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه هستند.

 طالبی افزود: امیدوار هستیم با کمک رسانه های استان شاهد افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات دوازدهمین دورۀ ریاست جمهوری و پنجمین دورۀ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باشیم.

وی با بیان اینکه یک هفته است که فعالیتهای ستاد انتخابات در استان آغاز شده است، افزود: در همین ابتدا این نشست خبری را با رسانه های استان برگزار کردیم و اعتقاد داریم شما خبرنگاران می توانید در برگزاری سالم و باشکوه انتخابات به ما کمک کنید.

وی با تشریح فعالیتهای انجام شده در ستاد انتخابات استان ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد در ۴۰۱ حوزه انتخابی شهری و روستایی برگزار می‌شود که ۲۰ حوزه شهری و ۳۸۱ حوزه روستایی است.

طالبی با بیان اینکه 6 کمیتۀ فنآوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، استعلامات و حراست، حقوقی، مالی و پشتیبانی و کمیته امنیتی در ستاد انتخابات استان تشکیل شده است، گفت: در بخش نظارت هم هیئت‌های نظارت استان فعالیتهای خود را آغاز کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: هیئتهای نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، هیئت عالی نظارت استان تشکیل شده و در حال تشکیل هیئت نظارت شهرستانها و بخشها هستیم.

طالبی افزود: در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری، نظارت طبق قانون انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و هیئت نظارت استان نیز از طرف شورای نگهبان معرفی می شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان در ارتباط با زمان‌بندی انتخابات سال آینده بیان کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کار اجرایی از 25 اسفند ماه امسال با صدور دستور آغاز فعالیتهای انتخابات شروع می‌شود و همزمان ما تشکیل هیئت‌های اجرایی را در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: از 30 اسفند ماه امسال ثبت نام از کاندیداها شروع و به مدت هفت روز تا ششم فروردین ماه 96 ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از بررسی صلاحیت‌ها و اعلام نتایج نهایی، تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: در روز 28 اردیبهشت ماه ممنوعیت تبلیغات انتخابات داریم و انتخابات هم در روز 29 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

طالبی در ارتباط با زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: از 22 فروردین ماه 96 با صدور دستور وزارت کشور کار در این حوزه آغاز می‌شود و از این تاریخ ثبت نام از داوطلبان انتخابات رئیس جمهوری به مدت 5 روز تا 26 فروردین ماه انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به مدت 20 روز و تا 28 اردیبهشت ماه انجام می‌شود، افزود: به مانند برنامه زمان بندی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 28 اردیبهشت ماه ممنوعیت تبلیغات انتخابات داریم و انتخابات هم در روز 29 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

طالبی در ارتباط با شرایط داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: داشتن 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی و داشتن کارت پایان خدمت شرایط مشترکی است که همه داوطلبان باید داشته باشند.

وی بیان کرد: برای روستاهای تا 200 نفر خانوار جمعیت، شرط سواد خواندن و نوشتن، روستاهای بالای 200 نفر خانوار شرط دیپلم، شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت مدرک فوق دیپلم یا معادل آن و برای شهرهای بالای 20 هزار نفر مدرک لیسانس یا معادل لیسانس برای ثبت نام لازم است.
 با حضور محمد محامدی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوراستانداری و دبیر ستاد انتخابات استان و خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار