سفر کم سابقه نماینده دموکرات آمریکا به دمشق

تولسی گابارد نماینده دموکرات آمریکا در سفری کم سابقه به دمشق، با برخی مقامات سوریه دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه،  سفر گابارد عضو دموکرات کنگره آمریکا به سوریه، سفری کم سابقه به شمار می رود.

در همین حال پایگاه اینترنتی «فارن پالیسی» اعلام کرد سفر گابارد که نماینده هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا است و در سال 2004 در چارچوب گارد ملی هاوایی در عراق حضور داشت، در روزهای اخیر انجام شده است اما خبر آن منتشر نشده بود.

این در حالی است که دفتر این نماینده از مشخص کردن اینکه او با بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز دیدار کرده است یا نه، خودداری کرد.

سخنگوی رسمی گابارد گفت :هدف از این سفر دیدار با گروه های مختلف از جمله مقامات مذهبی ، کارکنان بشردوستانه ، آوارگان و مقامات دولتی سوریه بود.

وی پیش از این پیشنهادی را برای تصویب قانونی به منظور پایان دادن به کمک نظامی به گروه های مسلح در سوریه که با القاعده و گروه تکفیری صهیونیستی داعش مرتبط هستند، ارائه کرده بود.

وی ژانویه گذشته اعلام کرد باید از امکانات محدود خود برای بازسازی شهرهای خودمان استفاده کنیم نه اینکه به جنگ های خارجی دامن بزنیم.

گابارد از مخالفان تغییر نظام سوریه به شمار می رود و نوامبر گذشته با دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برج وی در نیویورک دیدار کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار