کرمانشاه؛

تنها عامل آلودگی هوای شهر کرمانشاه

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه آلودگی چندانی در بخش صنایع و خودروها ندارد، گفت: ریزگردها تنها عامل آلودگی هوای شهر کرمانشاه است.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهغلامحسین کاظمی ریزگردها را مهمترین عامل آلودگی هوای شهر کرمانشاه دانست و افزود: در 9 ماهه امسال هوای شهر کرمانشاه 37 روز غبارآلود و خارج از شرایط استاندارد بوده است.

وی تعداد روزهای غبارآلود سال گذشته را نیز 36 روز اعلام کرد و ادامه داد: امسال روزهای غبارآلود بیشتری را تجربه کردیم.

به گفته این مسئول ریزگردهایی که وارد جو استان می‌شود، توسط 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوای کرمانشاه، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، کنگاور و پاوه اندازه گیری می شود که بیشتر این ایستگاه‌ها در مدار هستند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 90 درصد ریزگردهایی که وارد کرمانشاه می‌شود منشاء خارجی دارد و از کانون‌های کشورهای دیگر می‌آید، خاطرنشان کرد: رایزنی‌های خوبی در بعد بین‌المللی با این کشورها انجام شده تا برای مهار چشمه‌های گرد و غبار کارهایی صورت گیرد.

کاظمی معتقد است، چون عمده کانون‌های ریزگرد در خارج از کشور است، فعلا تنها اقداماتی که می‌تواند صورت گیرد کارهای پیشگیرانه خصوصا توسط خود مردم است.

وی در خصوص ایجاد کمربند سبز اطراف شهر کرمانشاه نیز با بیان اینکه این کار باید با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام شود، تصریح کرد: ایجاد فضای سبز آن مسئولیت شهرداری و منابع طبیعی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه گاهی ریزگردها تا ارتفاع هشت کیلومتر بالا می‌رود، یادآوری کرد: در چنین شرایطی حتی کمربند سبز نیز اثر چندانی ندارد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار