اصفهان؛

فعالیت خانه تئاتر کاشان با سابقه 50 ساله

مدیرعامل خانه تئاتر کاشان از برگزاری «کارگاه نمایش رها»با حضور اصغر همت، مدیرعامل خانه تئاتر تهران و شکرخدا گودرزی در این خطه هنرپرور و هنردوست، دیار علم و فرهنگ و هنر خبرداد.

اکبر رضوانیان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: این کارگاه با کمک خیر فرهنگی و هزینه‌ای بیش از 20 میلیون تومان روز جمعه یکم بهمن ماه در نخستین شعبه خانه تئاتر ایران در کاشان اجرامی‌شود.

وی، با تاکید بر اینکه خانه تئاتر کاشان نخستین شعبه خانه تئاتر ایران است افزود: خانه تئاتر کاشان یکی از فعال ترین مراکز تئاتر در کشور است.

به‌گفته‌وی، خانه تئاتر کاشان سال گذشته با هدف ایجاد بستری برای فعالیت هنرمندان کاشانی و عدم خروج آن‌ها از شهر، شکوفایی ظرفیت‌ها و نیروی انسانی هنری کاشان و پیوند نیروهای جوان با پیشکسوتان در این حوزه تاسیس شد.

مدیر عامل خانه تئاتر کاشان، در ادامه سابقه بیش از 50 ساله تئاتر کاشان را تاکیدکرد و گفت: خانه تئاتر کاشان دارای اساس نامه و آیین نامه مستقل است.

رضوانیان، با اشاره به‌اینکه خانه تئاتر کاشان در حال حاضر 75 نفر عضو دارد تصریح‌کرد: بیش از 200 نمایش طی این سال‌ها در این مجموعه برگزار شده است.

وی، ظرفیت نیروی انسانی و قرابت نسل قدیم و نسل جدید را از جمله عوامل ماندگاری تئاتر کاشان دانست و گفت: کمبود سالن های استاندارد یکی از مشکلات تئاتر در این شهرستان است.

به‎گفته‌وی، اجرای تئاتر باعث افزایش سطح فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

مدیر عامل خانه تئاتر کاشان، در پایان از اجرای تئاتر "مرده ماهی‌ها" نیز در این شهرستان خبرداد و گفت:این نمایش به نویسندگی و کارگردانی عباس جمالی از روز اول تا ۷ بهمن ماه هر شب از ساعت 19 عصر در خانه تئاتر کاشان به روی صحنه می‌رود.

رضوانیان، اظهارداشت: تئاتر "مرده‌ماهی‌ها" با 50 نفر عوامل اقتباسی از نمایشنامه هملت شکسپیر با رویکرد ضد جنگ و فرآیند کارگاهی اجرامی‌شود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار