کرمانشاه؛

جشنواره بین المللی اقوام بزرگترین رویداد بین المللی فرهنگی کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: : اولین جشنواره بین المللی اقوام از امروز در کرمانشاه شروع و تا سوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهابراهیم رحیمی زنگنه گفت :  گروه های هنری اقوام در سه بخش آواها و نغمه‌ها، نمایش های آیینی و نمایشگاه لباس در این جشنواره هنرنمایی می کنند.

وی گفت: همه اقوام ایرانی در تمام تاریخ این کشور با اقتدار از هویت ایرانی بودن خود دفاع کرده اند.

وی این جشنواره را بزرگترین رویداد بین المللی فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد و افزود: اهمیت این جشنواره از آن جهت است که توانسته در جهت معرفی و برجسته سازی هنرهای مختلف اقوام و به ویژه اقوام کرمانشاه گام بردارد.

رحیمی با اشاره به برپایی این جشنوراه در سه بخش آواها و نغمه‌ها، نمایش های آیینی و نمایشگاه لباس، افزود: در این جشنواره تلاش خواهیم کرد که هنر اقوام ایرانی در این زمینه ها نمایش داده شود.
وی این جشنواره را فرصت مغتنمی برای احیای هنر و فرهنگ و آیین ها و آداب و رسوم اقوام ایرانی دانست و افزود: در این جشنواره هنرمندان اقوام ایرانی از سراسر کشور گرد هم آمد ه اند تا به مدت سه روز هنر و فرهنگ زیبای خود را در کرمانشاهان به نمایش بگذارند.
 
رحیمی زنگنه افزود: در بخش آواها و نغمه های آیینی 23 گروه شرکت خواهند داشت که از این تعداد هشت گروه از اقوام مختلف ایرانی، دو گروه از کشورهای هند و عراق و 13 گروه نیز از استان کرمانشاه هستند.

وی تصریح کرد:  در بخش نمایش‌های آیینی نیز این جشنواره میزبان 14 گروه نمایشی است که هشت گروه از اقوام مختلف ایرانی و شش گروه از استان کرمانشاه در آن شرکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود:  همچنین در این جشنواره 12 استان در بخش نمایشگاه لباس اقوام و صنایع دستی حضور دارند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار