جشنواره موسیقی فجر به پایان رسید اما بروشورها نرسید

پرونده ششمین شب جشنواره موسیقی فجر شامل از دو اجرای بین المللی و سه خواننده پرطرفدار است.

به گزارش خبرنگارحوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که به اجراهای پایانی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نزدیک میشویم، در شب گذشته نیز سالن های کنسرت کشور میزبان هنرمندان داخلی و خارجی بود.

ششمین شب جشنواره موسیقی فجر

تالار وحدت:

تالار وحدت در این شب میزبان دو گروه بین المللی موسیقی بود. «گروه کوبه ای ژاپن»، در شب گذشته اولین مهمان بین المللی تالار وحدت بود. گروه طبل سای که از نوازنده های سنتی ژاپن محسوب می شوند، این اجرا که با حرکات نمایشی با چوب های در دست همراه بود، برای مخاطبان شب پرهیجان و جذابی ساخت. در این برنامه از یک ساز کوبه ای با قدمت دو هزار سال استفاده شد. متاسفانه به علت در اختیار نداشتن بروشورها، مخاطبان متوجه نام قطعه ها و نوازنده ها نشدند.

پرتغالی ها هم به تالار وحدت آمدند. آنتونیو زومباخو، خواننده پرتغالی به همراه پنج نوازنده با سک « فادو» خواند. سبک فادو در رابطه با عشق، اندوه مرگ و تقدیر آفرینش است. فادو در محل تولد این خواننده یک گونه رایج موسیقی است.
 
سالن رودکی:

تعدادی از پیشکسوتان موسیقی نواحی در این سالن، با موسیقی های محلی مخاطبان را به وجد آوردند.خنیا گران پنج اقلیم در سالن رودکی با حضور استاد حسین ولی نژاد قطعه «فریاد کوهستان» را اجرا کردند. استاد نصرت اله زرگر، یکی از کهن ترین حاوا های موسیقی «رومانیو» را روی صحنه برد.استاد طاباق سعادتی هم یکی از کهن ترین شیوه های روایی منطقه ترکمن صحرا و استادناصر وحدتی شادیانه های گیلان را اجرا کردند. در پایان فرزاد طالی مدیر دفتر موسیقی، لوح تقدیری به هنرمندان اهدا کرد.

ارکستر نغمه باران نیز در سانس بعدی به رهبری آرمین تاج بخش با نوازندگی هفتاد نفر از هنرمندان به روی صحنه رفت. علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کنسرت حضور داشت.

ششمین شب جشنواره موسیقی فجر

برج آزادی:

طبق برنامه ستاد جشنواره موسیقی فجر، شب گذشته سوربانگ از لرستان در برج آزادی برنامه داشت. مختار زند سلیمانی (دف)، بابک شکری (تنبک‌و سازهای کوبه ای)، داود رضایی ( نوازنده کمانچه و تنظیم)، امیررضا ابراهیمی (سنتور)، مجید دولتشاهی (تار) اکبر خسروی (تار باس) به همراهی احسان عبدی پور سرپریت گروه و نوازنده سرنا‌ در این اجرا حضور داشتند.

حجت اشرف زاده در سانس  بعدی کنسرت در برج آزادی برنامه پرطرفدار خود را به روی صحنه برد. قطعه جدید «برف»، « یه حسی بهم میگه نزدیکمی»، «پرسون پرسون»، «نوایی نوایی» و قطعه شاد خراسانی از آهنگ های اجرا شده توسط وی در شب گذشته بود.

سالن نیاوران: 

بهاره فیاضی در این سالن برای موسیقی دوستان تکنوازی کرد. وی تکنوازی سه تار را به صورت کاملا حرفه ای برای مردم اجرا کرد.

گروه همنوازان سایه از  گروه هایی بود که در سالن نیاوران در شب ششم به روی صحنه آمد. این گروه با اجرای قطعاتی از آثار اکبرپور، طاهرزاده، مختاری، مهرتاش، درویش خان، امیر جاهد با خوانندگی حسین علیشاپور لحظات دلنشینی برای مردم ایجاد کرد.
 
سالن میلاد نمایشگاه بین المللی:

در این سالن خواننده جوان و تازه کار پاپ، حامد همایون برای مردم هنرنمایی کرد. این هنرمند که به تازگی آلبوم اولش را منتشر کرده است، در بین جوانان طرفداران بسیاری دارد. او سومین و چهارمین اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر امسال را در دو سانس شب گذشته سالن میلاد به روی صحنه برد.

ششمین شب جشنواره موسیقی فجر 

برج میلاد: 

سالن همایش های بین المللی برج میلاد میزبان هنرمند خوش صدای کشورمان علی زندوکیلی بود. این هنرمند قطعاتی از آلبوم منتشر نشده خود را در این اجرا برای مردم رونمایی کرد. «لالایی»، «بی تابانه»، «شهزاده رویا»، و «به سوی تو» از قطعات اجرا شده توسط این هنرمند در کنسرت چهارشنبه شب برج میلاد بود.
 


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار