قزوین؛

کنگره ملی شهید قدرت الله چگینی

کنگره ملی شهید قدرت الله چگینی شهید شاخص فرهنگیان کشورامروز در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ عزت الله چگینی برادر شهید قدرت الله چگینی در این مراسم رعایت حق الناس را از بارزترین ویژگی های این شهید بزرگوار بیان کرد و گفت : منافقان کوردلبه دلیل تفاوت در افکار با این شهید از سال 45 قصد ترور وی را داشتند .

کنگره ملی شهید قدرت الله چگینی

وی افزود : این شهید حتی با دشمنان قسم خورده خود نیز مماشات می کرد.

عزت الله چگینی ، وصیت نامه شهدا را وسیله ای برای تشخیص راه از بیراهه دانست .

حجت الاسلام والمسلمین دارستانی از استادان حوزه و دانشگاه  هم در این مراسم با اشاره به دویست شهید مفقودالاثر قزوین گفت : مادران این شهدا صبوری شان و رشادتشان کمتر از شهدا نیست.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان هم در این مراسم  با بیان اینکه شهید معلم ، قدرت‌الله چگینی شهید شاخص فرهنگی کشور از استان قروین است ، گفت : برای معرفی این معلم وارسته و مفسر قرآن، برنامه‌های متعددی همچون اجرای تئاتر خیابانی در ۵ نقطه استان، مسابقه کتابخوانی از کتاب معلم شهر و برگزاری جشنواره ادبی قدرت قلم برگزار شده است.

محمداسماعیل طاهرخانی افزود :  نامگذاری برخی مکان‌ها به نام این شهید، آموزش ضمن خدمت برای ۱۶ هزار فرهنگی، ساخت مستند معرفی شهید و برگزاری کنگره شهدای فرهنگی با محوریت شهید چگینی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معرفی این شهید شاخص است.

همچنین در این کنگره از سند هویت شهید قدرت الله چگینی رونمایی شد.

شهید قدرت الله چگینی ۳۰ دی ماه سال ۱۳۲۶ در قزوین متولد شد و در ۱۲ شهریور ماه سال ۶۰ به دست منافقان به شهادت رسید.

استان قزوین ۵۸ شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار