اردوغان: عملیات پاکسازی موسسات عمومی پس از کودتای نافرجام همچنان ادامه دارد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که به دنبال کودتای نافرجام چند ماه پیش در این کشور، عملیات پاکسازی در موسسات عمومی هنوز پایان نیافته است.

اردوغان: عملیات پاکسازی مؤسسات عمومی پس از کودتای نافرجام همچنان ادامه دارد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسپوتنیک"؛ "رجب طیب اردوغان" –رئیس جمهور ترکیه- امروز پنجشنبه، اعلام کرد که به دنبال کودتای نافرجام چندماه پیش در این کشور، تاکنون 43 هزار نفر بازداشت و 95 هزار کارمند از کار خود برکنار شده اند و عملیات پاکسازی در موسسات عمومی هنوز پایان نیافته است.

"رجب طیب اردوغان" گفت: "تاکنون 43 هزار نفر بازداشت و 95 هزار کارمند از کار برکنار شده اند و عملیات پاکسازی مؤسسات از عناصر وابسته به سازمان گولن، هنوز پایان نیافته است."

رئیس جمهور ترکیه در پایان افزود: "مرحله دفاع پایان یافته و ترکیه وارد مرحله حمله شده است. دامنه مبارزه خود را گسترش خواهیم داد."

این اظهارات اردوغان در حالی مطرح می شود که پارلمان ترکیه چندی پیش حالت فوق العاده در این کشور را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.

حالت فوق العاده در ترکیه به دنبال وقوع کودتای نافرجام در 15 ژوئن سال 2016 اعلام شد.

دولت ترکیه علت تمدید حالت فوق العاده را ادامه تحقیقات مرتبط با این کودتا که سازمان فتح الله گولن را عامل آن می داند، اعلام کرده است.

گفتنی است ترکیه در پانزدهم ژوئن سال 2016 شاهد تلاشی برای کودتای نظامی بود که به دنبال آن دست کم 240 نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار