زاهدان

برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجویی درزاهدان

سومین کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار می‌شود.

برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجویی درزاهدان​به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران  گفت: سومین کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان اوایل اسفندماه با تقدیر از ۲۰ خانواده شهید در دانشگاه آزاد زاهدان برگزار می‌شود.

 علیرضا کیخا اظهار داشت: کار مشترک بسیج دانشجویی و دانشگاه‌ها از سال 93 با کنگره شهدای دانشجو در کشور شکل گرفت.

​مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان افزود: کنگره شهدای دانشجو تاکنون در سیستان و بلوچستان با حمایت دلسوزانه دانشگاه‌ها برخلاف بسیاری از استان‌ها در دو مرحله و با برنامه‌ریزی دقیق برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دو نگاه در کنگره شهدا وجود دارد، افزود: نگاه نخست نگاه ابلاغیات و دستورالعمل‌ها است که قابل احترام بوده و نتایج خوبی هم داشته و نگاه دوم، نگاه دلسوزانه و اعتقادی است که در استان ما بسیار نمایان بوده و با همین نگاه توانسته‌ایم در اکثر دانشگاه‌ها یادواره‌های شهدا برگزار کنیم.

کیخا از برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امسال سومین کنگره شهدای دانشجوی استان با تقدیر از 20 خانواده شهید در اوایل اسفندماه یا اواخر بهمن‌ماه در دانشگاه آزاد زاهدان برگزار می‌شود.

اعزام دانشجویان اهل سنت سیستان و بلوچستان به اردوی راهیان نور

​مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان به بیان چگونگی اعزام دانشجویان استان به اردوی راهیان نور 94 پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال گذشته که 50 دستگاه اتوبوس از استان به مناطق عملیاتی اعزام شدند، برای نخستین‌بار با حمایت ستاد توانستیم 400 دانشجوی اهل سنت را از دانشگاه‌های کم‌بضاعت که تا به‌حال موفق به اعزام نشده بودند، در این سفر معنوی شرکت دهیم.

وی اظهار داشت: ستاد راهیان نور امسال از یک ماه قبل کار خود را آغاز کرده و در حال برنامه‌ریزی منسجم برای این اردو است؛ این ستاد امسال علاوه بر اعزام دانشجویان، روسا و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها را به راهیان نور اعزام می‌شوند.

کیخا در رابطه با حال و هوای اردوی راهیان نور گفت: به جرأت می‌توان گفت دانشجویان با هر گرایش سیاسی در اردوی راهیان نور بدون کوچکترین اختلاف، دل‌ها را به هم گره می‌زنند.

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان افزود: وقتی سختی‌ها و معنویت راهیان نور با هم آمیخته می‌شود، دانشجویی با لباس‌های اتو کشیده بر خاک‌های فکه و طلائیه و شلمچه زانو می‌زند و لحظات اعجاب‌انگیزی را خلق می‌کند که گفتنی و شنیدنی نیست و فقط چشیدنی است.

 وی با تاکید بر اینکه راهیان نور باید منجر به تغییرات رفتاری دانشجویان شود، افزود: ما درصدد نشان دادن سبک زندگی اسلامی ایرانی در راهیان نور هستیم و می‌خواهیم افرادی با "بنیان مرصوص" داشته باشیم که حرف و عملشان یکی است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار