به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در هفته‌ای که گذشت وزارت بهداشت شاهد اتفاقات زیادی بود. در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از این اتفاقات را مرور کنید.

کودکی در نانوایی کار می‌کردم/ آیت الله هاشمی 20 سال دیابت داشت
حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم اولین همایش نان سالم در فرهنگسرای بهمن با اشاره به اینکه خودم در زمان کودکی نانوا بودم، اظهار داشت: پدرم با اینکه وضع مالی اش خوب بود مرا در ایام تابستان سرکار می گذاشت تا حرفه ای را یاد بگیریم و در همین راستا من مدتی در ایام کودکی در نانوایی مشغول به کار بودم.

هاشمی اذعان داشت: آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی 16 سال قبل آنژیوپلاستی قلب کرده بود و 3 تا پلاک درعروق قلبی داشت، ایشان همچنین 20 سال اخیر دیابت داشتند که در ماه های اخیر انسولین مصرف می کردند.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس باید مراقب کنند که آرد و گندم مناسب در اختیار مردم قرار دهند اما متاسفانه هر جا که دولت زیاد دخالت کرده است،کار خراب شده است. ر آن بخش نظارتی که مربوط به ما است سعی می شود با ساماندهی بهتری انجام بشود و شما نانوایان می توانید همکاران ما را در وزارت بهداست کمک و یاری رسانید.

آرد کپک زده مورد تایید من نیست
وزیر بهداشت گفت: گندم واردشده از کشورهای دیگر باید به تایید سازمان استاندارد و غذا و دارو برسد که من آرد کپک زده را به هیچ عنوان تایید نمی کنم.

وی بابیان ابنکه سبوس موجود در گندم خطر ابتلا به بیماری های سرطان روده گوارشی را کاهش می دهد، تصریح کرد: با برداشتن سبوس از نان‌، مردم از ویتامین های زیادی محروم شده اند که تاحدی خودشان مقصر هستند زیرا آنها نان سفید و بدون سبوس را بیشتر می پسندند.

حضور تیم سلامت روان وزارت بهداشت در محل حادثه پلاسکو/ در حوادث ابعاد روانی جامعه را فراموش نکنیم
علی اسدی معاون فنی اداره کل سلامت و روان وزارت بهداشت گفت: پخش تصاویر دلخراش حادثه آتش سوزی پلاسکو اثرات روانی تخریب کننده‌ای را بر جامعه می گذارد که باید مردم از انتشار این تصاویر در فضای مجازی خودداری کنند.

افزوده شدن 2500 متخصص و فوق تخصص به حوزه سلامت در سال 95
ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه در شهریور ماه امسال دو  هزار و 215 متخصص در رشته‌های مختلف بالینی و 350 نفر فوق تخصص و فلوشیپ از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند،در مورد کافی یا ناکافی بودن این تعداد فارغ‌التحصیل،گفت:در حال حاضر نسبت تعداد پزشک متخصص کشور حدود 48 نفر به ازای 100 هزارنفر جمعیت است،در حالی که در کشورهای اروپایی این نسبت 320 به 100 هزار نفر است.

کمبود بودجه پژوهشی برای 19 هزار محقق و 670 مرکز تحقیقاتی
رضا ملک زاده معاون پژوهشی و تحقیقات وزارت بهداشت گفت: با اشاره به بوجه 550 میلیارد دلاری پژوهشی سال گذشته گفت: هم اکنون 670 مرکز تحقیقات و 19 هزار محقق فعال در کشور داریم و این بودجه نسبت به میزان تحقیقات و فعالیتهای پژوهشی نامتناسب و بسیار پایین محسوب می‌شود.

سرمایه گذاری در حوزه نان سبب کاهش هزینه های درمان و بیماری در کشور
ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: با سرمایه گذاری در حوزه نان و سلامت هزینه های درمان و بیماری در ببن مردم کشود کاهش پیدا می کند.

وی ببان کرد: طی 2 سال اخیر اقدامات اساسی در زمینه تغذیه مردم صورت گرفته است که هر میزان سرمایه گذاری در این حوزه انجام بشود به نفع سلامت کشور است و موجب کاهش بیماری و هزینه های درمان می شود.

فراهم نبودن زیرساخت های کشور برای اجرای طرح ممنوعیت دوشغله بودن پزشکان
حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت گفت: زیرساخت های کشور برای اجرای طرح ممنوعیت دوشغله بودن پزشکان در کشور فراهم نیست.

متاسفانه این طرح زمانی به تصویب رسید که زیرساخت‌های لازم آن فراهم نشده و به همین خاطر مشکلات فراوانی از جمله نارضایتی پزشکان را در پی داشت.

9 میلیون نفر از مردم دچار بیماری فشار خون هستند
سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به امار مبتلایان به فشارخون گفت: استفاده از جوهرقند در تهیه نان سبب بروز سرطان و دیابت می شود.

وی افزود: ۹ میلیون نفر از مردم کشور دچار فشار خون هستند و این عارضه در اثر مصرف بالای نمک است و بیماری فشارخون سبب بروز بیماری های سرطان پوکی استخوان چاقی می شود و این بیماری ها با رعایت استاندارد ها و کاهش مصرف نمک حل می شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت عنوان کرد: جوهرقند سبب بروز سرطان و دیابت  می شود و من انتظار دارم که از این مواد در تهیه نان استفاده نشود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار