بلایی که پودرهای سفیدکننده بر دندان شما می آورد جبران نشدنی است

رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: از پودرهای سفیدکننده دندان به دلیل آسیب هایی که به دندان می زنند به هیچ وجه استفاده نکنید.

بلایی که پودرهای سفیدکننده بر دندان شما می آورد جبران نشدنی استشهنی زاده رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پودرهای سفیدکننده که امروز افراد بسیاری از آن استفاده می کنند، گفت: دندانپزشکان به هیچ وجه استفاده از پودرهای سفیدکننده را توصیه نمی کنند زیرا مواد داخل این پودرها سیلیس بوده که خاصیت سفیدکنندگی و تمیزکنندگی دارد.

وی با بیان اینکه استفاده طولانی مدت پودرهای سفیدکننده خطرات زیادی برای سلامت دهان و دندان دارد، افزود: مواد داخل این پودرهای سفیدکننده طولانی مدت خراش هایی را برای روی دندان ایجاد می کند که خود آنها باعث می شود در آینده به دلیل گیرکردن موادغذایی و رنگدانه های غذا در این خراش ها سلامت دندان به خطر افتاده و دندان ها دچار پوسیدگی شوند.

رییس انجمن دندانپزشکان عمومی استفاده از خمیردندان های ایرانی را به دلیل تازه بودن مواد داخل آنها توصیه کرد و گفت: مواد خمیردندان های ایرانی مانند فلوراید مورد استفاده در آنها تازه بوده و به همین دلیل برای سلامت دندان مفیدتر است.

شهنی زاده عنوان کرد: در انتخاب خمیردندان مصرفی باید به برچسب و اینکه برای چه افرادی خمیردندان توصیه شده توجه کرد، بر روی برخی خمیردندان ها نوشته شده ضدحساسیت، اما فردی که این خمیردندان را استفاده می کند هیچ حساسیتی ندارد، علاوه بر این برخی خمیردندان ها  برای افرادی که مشکلات لثه ای دارند تولید شده، با این حال یک فرد عادی از آن استفاده می کند که این درست نیست و برای سلامت دهان و دندان خطرآفرین است.

وی یادآور شد: هر فردی باید مسواک و خمیردندان مناسب خود را مصرف کند تا سلامتی دهان و دندان خود را به خوبی حفظ کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار