روحانی در محل حادثه پلاسکو:

آواربرداری‌ها باید تا خارج شدن همه افراد زیر آوار ادامه پیدا کند/این حادثه هشداری برای همه مسئولان بود

رئیس جمهور گفت: آواربرداری ها باید ادامه پیدا کند تا همه افراد زیر آوار مانده خارج شوند.

آواربرداری‌ها باید تا خارج شدن همه افراد زیر آوار مانده ادامه پیدا کند/این حادثه هشداری بود برای همه مسئولانبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز طی بازدید از مراحل آواربرداری از ساختمان پلاسکو در جمع خبرنکاران گفت: من بسیار متاسفم از حادثه ای که اینجا پیش آمد هم برای جان هموطنانمان و هم برای اموال کسبه و مشکلاتی که در این منطقه به وجود آمده این یک درس و هشداری برای همه مسئولین بود.

وی ادامه داد: امن سازی زندگی مردم جز حقوق شهروندی همه است، شهر و منطقه و فروشگاه و محل رفت  آمد آنها امن باشد که باید در این زمینه برنامه ریزی های دقیق تری صورت بگیرد و این حادثه بسیار تلخ درسی برای آینده باشد.

وی در ادامه افزود: در این حادثه همه مسئولان هماهنگی و همکاری بسیار خوبی داشتند چه آتش نشانان عزیز و فداکار و چه تیم پزشکی و امدادگران و چه تیم های دیگری که در اینجا برای پیشبرد امور حاضر شدند، همچنین مقامات نظامی برای کمک هایی که باید انجام دهند در این زمینه حضور پیدا کردند و یک نوع همکاری و هماهنگی بسیار خوب و ستودنی از آغاز وجود داشته و الان هم ادامه دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: تاسف بسیار زیاد برای عزیزانی است که زیر آوار ماندند و همه نگرانی ما برای آنها است و امیدواریم امیدی باشد و برخی از آنها به سلامت خارج شوند آنهایی که جان عزیز خود را از دست داده اند در دل مردم همیشه جاودانه می مانند.

روحانی تصریح کرد: کسبه ای که اموال خود از دست داده اند، آن هایی که بیمه هستند از طریق بیمه و آن هایی که بیمه نیستند از طریق دیگری کمک شود.

وی افزود: دولت، شهرداری و شورای شهر و همه مقامات مسئول دست به دست هم خواهیم داد برای اینکه از آلام این خسارات و اثار مخربی که از این حادثه به وجود آمده، کاسته شود. 

رئیس قوه مجریه درباره برنامه دولت برای مدرن سازی بافت های فرسوده گفت: یکی از مسائلی که در جلسات اقتصادی دولت یازدهم به آن توجه شده، بحث بافت های فرسوده بوده است، این بافت های فرسوده در تهران، اصفهان، شیراز و مشهد و شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد.

روحانی با تاکید بر اینکه ما بافت های فرسوده زیاد داریم گفت: محله هایی در تهران و شهرستان ها احیا شده است، وزارت مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه در تلاش هستند.

رئیس جمهور افزود: ما یک برنامه جامع تری را برای بافت های فرسوده نیاز داریم. اگر بتوانیم کارآفرینان و سرمایه گذاران را با بانک ها متصل و بخش های فرسوده را به آن ها واگذار کنیم تا آن ها بتوانند ساختمان مورد نظر را فراهم کنند، هم سرمایه گذاری آن ها برخواهد گشت و هم اینکه آن هایی که صاحب ساختمان فرسوده بودند می توانند با پول اندکی، امکانات لازم در اختیارشان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Germany
باقری
۱۸:۴۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
خطاب به ستاد بحران کشور : اقایان علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد بااین همه کبکه ودبدبه که نمی توان گفت ستاد بحران یا بحران ستاد تشکیل داده اید از پس یک ساختمان برنمی ایید خدای ناکرده اگر زلزله ای در تهران رخ دهد راستی چکار می کنید
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
نه ، اگر شما نگید ، اوار برداری را متوقف می کنند ! !
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۱۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام و خدا قوت به همه زحمتکشان و آتش نشانان عزیز و عرض تسلیت به خانواده های این عزیزان که جانشان را از دست دادند در این حادثه.
باید بپذیریم که امکانات لازم روز دنیا را در اختیار نداریم و ابتدا تمامی تجهیزات لازم رو یا خریداری کنیم یا بسازیم و دوم اینکه بحران در کشور ما باید بومی سازی شود و آگاهی مردم در این خصوص برای مقابله با چنین حوادثی باید افزایش یابد و سوم تمامی زیر ساخت های کشور باید درست و اصلاح شود با شکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
کاش مسئولین برنامه ای برای تشییع باشکوهی برای شهدای اتشنشان با حضور مردم تدارک ببینن
Iran (Islamic Republic of)
مومن
۱۵:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
باید بامالک پلاسکو قانونا بشدت برخوردشود که جان انسانها برایش بی ارزش است وفقط بفکر مال اندوزی خودش هست .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
متاسفانه درکشورما ازاین هشدارها زیادبوده ولی هیچکدام باعث عبرت به اصطلاح مسئولین ما نشده!!اینجا که چین یاژاپن و..نیست اینجا ایرانه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
عملی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
بعد از حادثه قطار حالا هم پلاسکو کی قراره تمام بشه؟؟ تورم و رکود و بیکاری هم بماند! الان دقیقا مسئولان چه نقشی دارند و خداوند می داند!
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۲۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام.نوش دارو بعد مرگ سهراب.پیشگیری بهتر از درمان است.اینا رو صرفا جهت یاد آوری گفتم شما که خودتون عالمین.کار مون شده از تلویزیون خبر مرگ هموطنانمونو بشنویم و گریه کنیم.از فاجعه منا،آتش گرفتن قطار....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
واقعا این اتفاق قابل پیشگیری نبود؟؟؟؟؟؟؟؟!؟!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
قربون اون حقوق شهروندیش بشم
تدبیر و امیدتو عشقه حاج حسن
Japan
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
تدبیر؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
از ماست که بر ماست . وقتی بجای انتخاب 4 تا کارشناس ترافیک و شهرساز و معماری و ایمنی ساختمان و ... می آییم با انتخاب های احساسی خواننده کشتی گیر و وزنه بردار رو انتخاب می کنیم و می فرستیم توی شورای شهر تا درخصوص مهمترین مسائل کلان شهر تهران تصمیم گیری کنند ، نتیجه اش بهتر از این نمیشه . !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
فقط حرف حرف حرف...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
اینکه مسلمه !!!! حالا اگر انشاء الله کسی هم زیرش نباشد و زنده بیرون آیند . اوار ها باید تا ته برداشته شود !!!هرچند فرو ریختن این ساختمان و شهید شدن تعدادی پهلوان همیشه در راه شهادت . جان عزیز و شیرین خود را از دست دادند !!برکتی بود که بسیاری از مسئولان خواب و غافل بخود ایند تدبیری برای بقیه و زنده ها بکنند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
ببخشید الان مسئول کیه؟؟؟؟؟؟ مسئولان ما از خارج از کشور میان؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۱۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
از دیگر استانها کمک بگیرید لطفا زنده زیاد داریم .فقط کند کارمیکنن .خواهشا شتاب کنید .خدایا خود کمک کن .ملت رو شاد کن .تلفات کم باشه الهی امین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
متاسفانه درس گرفتن از حوادث تلخ و پيش گيري از وقوع حوادث همواره فقط در حرف ها خلاصه ميشود و در عمل هميشه تكرار حوادث .. واقعا حرف بس نشده ؟ مسئولين شما را به مقدسات تان كمي هم عمل ...
آخرین اخبار