آبادان ؛

کسب عنوان نخست کشور در اجرای طرح وارنیش فلوراید توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان

دانشکده علوم پزشکی آبادان در اجرای طرح وارنیش فلوراید در کشور عنوان نخست را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛آموزنده معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: شورای تحول سلامت دهان و دندان در راستای اهداف کاری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان و به منظور بهره‌مندی قشر آسیب‌پذیری همچون کودکان زیر 14 سال و مادران باردار، تشکیل شد.

علیرضا آموزنده افزود: بر همین اساس در این شورا موضوع کاهش هزینه‌های سلامت دهان و دندان به صورت جدی پیگیری می‌شود که از اقدامات صورت‌ گرفته در این حوزه می توان به تلاش در حیطه سلامت دهان و دندان اشاره کرد.

وی گفت: قریب به 70 هزار نفر در طرح وارنیش فلوراید مدارس پایه ابتدایی حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور داشته اند که اقدامات صورت‌گرفته در طرح وارنیش فلوراید مدارس در سامانه کشوری این طرح ثبت شده است،.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: مرحله دوم این طرح از نیمه اسفندماه آغاز شده و تا نیمه فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

آموزنده گفت: همچنین به دنبال آن هستیم که دو واحد تجمیعی در آبادان و خرمشهر و 6 واحد دندانپزشکی در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان به بهره‌برداری برسانیم.

وی یادآور شد: خدمات ارائه‌ شده دندانپزشکی در محدوده فعالیت این دانشکده در دو سال قبل 254 مورد بوده است و این مقدار در سال 94 به عدد 19 هزار و 276 مورد رسیده است، همچنین خدمات ارائه‌شده دندانپزشکی در مراکز تحت پوشش فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان در 9 ماهه نخست سال جاری  24هزار و 684 مورد بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  افزود: با توجه به ثبت کامل در سامانه در اجرای طرح وارنیش فلوراید، در سطح کشور مقام نخست را بدست آوردیم.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.