اصفهان؛

رونمایی از سامانه اطلاعاتی زنان شاخص استان اصفهان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: سامانه اطلاعات زنان شاخص استان اصفهان پاتوقی برای زنان موفق استان خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سهیلا اثنی عشران پیش از ظهر امروز در دومین همایش «زن در ادیان آسمانی» اظهار کرد: این دومین همایشی است که با عنوان «زن در ادیان آسمانی» برگزار می‌شود که بانوان در سال قبل در این همایش بسیار پرشور شرکت کردند، بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا این همایش هر سال برگزار شود.

وی با بیان اینکه بررسی مشکلات بانوان در استان اصفهان و توانمند افزایی بانوان در این استان از وظایف این دفتر است،افزود: در راستای رصد وضعیت موجود بانوان استان اصفهان، سامانه اطلاعات زنان شاخصه استان اصفهان با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و استاندار اصفهان در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان بیان کرد: سامانه اطلاعات زنان شاخصه استان اصفهان پاتوقی برای زنان موفق استان اصفهان است که با استفاده از بانک اطلاعاتی می‌توانیم از الگوسازی آن‌ها در جامعه و استفاده پتانسیل و ظرفیت‌های آن‌ها در امور مختلف استفاده کنیم.

اثنی عشران با بیان اینکه در بین زنانی که غیر شاغل هستند، زنان بسیار شاخصی را در استان داریم، خاطرنشان کرد: زنان شاخص در قسمت‌های دولتی از طریق ارتباطات آسان اعلام می‌شوند و در این سمانه ثبت می‌شوند اما مشکل ما زنان شاخصی هستند که در قسمت‌های دولتی حضور ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه نقش زنان در پیشبرد هر جامعه‌ای اثرگذار است و لذا باید به زنان توجه ویژه‌ای شود، عنوان کرد: شاخص مقایسه کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته مربوط به منابع طبیعی، ساختن جاده‌های زیاد و ... نیست بلکه توجه به منابع انسانی مهم‌ترین مسأله توسعه یافتن یک کشور است که در این موضوع، نقش اصلی را زنان بر عهده دارند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه تمام رهبران هر مملکتی تربیت یافته دامن یک زن هستند، خاطرنشان کرد: در کتاب های آسمانی منزلت زن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما در حال حاضر آن‌ طور که باید باشد، نیست.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران یک مشاور زنان در کنار همه وزرا و استاندارها وجود دارد که این زنان زیر نظر مستقیم استاندار و وزرا هستند، ادامه داد: باید از این بستری که برای ما فراهم شده بتوانیم نهایت استفاده را برده و برای بیشتر وارد شدن زنان در عرصه اجتماعی برای حل بهتر مشکلات اجتماعی، تلاش کنیم.

اثنی عشران عنوان کرد: بانوان باید همبستگی داشته باشند چرا که به صورت تک‌نفره، بسیار سخت می‌توان زنان را در عرصه اجتماعی وارد کرد بنابراین می‌طلبد که تشکل‌های مردمی بیشتری در زمینه خانواده به وجود آمده و از آن‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: اگر زنان هر محله بتوانند، مسائل و مشکلات هر محله و منطقه را با هم در میان بگذارند و برای حل آن‌ها تلاش کنند، مشکلات زودتر و بهتر حل می‌شوند چرا که همه این محله‌ها کنار هم قرار گرفته و شهر را به وجود می‌آورند، سعی کنیم در قبال گرسنگی یک خانواده در یک محله بی‌تفاوت نباشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه باید ارتباط بانوان و خانواده‌ها در استان اصفهان بیشتر شود، تصریح کرد: بانوان باید فرزندان مسؤولیت شناس، خلاق و با اخلاق تربیت کنند و اولویت اول تربیت خانواده‌ها باید ارزش‌های اخلاقی باشد تا فرزندانشان برای جامعه مؤثر باشند.

وی اظهار کرد: بانوان به سلامت خود توجه کافی داشته باشند چرا که عموماً در حوزه سلامت ما بانوان توجه به خود نداریم و فقط به فکر سلامت دیگران هستیم، اگر مراقب سلامت خود نباشیم ناگهان بیماری برای ما به وجود آمده که دیگر غیرقابل علاج می‌شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار