اهواز؛

آبان، جشن آب‌های خوزستان

فراخوان جایزه ادبی، عکس و فیلم «آبان، جشن آب‌های خوزستان» اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فراخوان «آبان، جشن آب‌های خوزستان» از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در سه بخش جایزه ادبی، فیلم و عکس منتشر شد.

دبیرخانه‌ «آبان، جشن آب‌های خوزستان» آماده‌ پذیرش آثار شاعران و نویسندگان و علاقه‌مندان در موضوعات زیر است:

الف)بخش اصلی

این بخش شامل آب و تمدن در خوزستان، آب و فرهنگ در خوزستان، آب و زندگی در خوزستان، آب و اقتصاد در خوزستان، آب و اشتغال در خوزستان، آب و باورهای مرتبط با آب در فرهنگ عامه‌ خوزستان، بازتاب عناصر فرهنگی مرتبط با آب در جغرافیای خوزستان در خلق اثر ادبی، بازتاب فضا و یا نامواژه‌ ابنیه، سازه‌ها، مکان‌ها و..... است.

ب) بخش ویژه: «کارون»

این بخش شامل خلق اثر ادبی درباره‌ کارون و یا مرتبط با آن، بازتاب فضا و یا نامواژه‌ کارون در اثر و پرورش ادبی مضمون آن، جنبه‌های زیستی، حیاتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کارون در اثر و پرورش ادبی مضمون آن، بخش‌های مختلف جایزه ادبی «جشن آب»، شعر، ترانه، ادبیات داستانی (داستان کوتاه، قصه) می‌شود.
فراخوان فیلم‌های موبایلی «آبان، جشن آب‌های خوزستان»

موضوعات :

میراث آب و آیین‌های آب(دعای باران خواهی و قطع باران، عروسی قنات و ...)

بحران آب و خشکسالی، آب و توسعه‌ی کشاورزی، آبشارها و آسیاب‌های آبی، سازه ها و سدهای آبی، زندگی ماهیگیران و صیادان از طریق آب، گردشگری سلامت و آب درمانی، گردشگری و ورزش‌های آبی، قنات‌ها و فن‌آوری‌های مرتبط با آب

افسانه‌ها، قصه‌ها و ترانه‌های مرتبط با آب، رودخانه و پل‌های تاریخی

علاوه بر نفر اول تا سوم به عنوان برگزیده، نفرات چهارم تا پانزدهم همزمان با جشن آب به ‌صورت رایگان در یک کارگاه آموزشی برای آمادگی بیشتر برای ساخت فیلم بعدی شرکت خواهند کرد.

فراخوان جايزه‌ عكس «آبان، جشن آب‌های خوزستان»

اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، صنعتی و گردشگري استان خوزستان، ۱۳ تا ۱۵ بهمن‌ماه، همزمان با برپايي «جشن آب»، نخستين جايزه‌ عكس «آبان، جشن آب‌های خوزستان» را برگزار مي‌كند و از همه‌ هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر عكاسی دعوت می‌شود آثار خود را به دبيرخانه‌ جايزه‌، ارسال كنند.

مهلت ارسال آثار: ۵ بهمن‌ماه ۹۵

انتخاب و داوری: ۸ تا ۱۰ بهمن ۹۵
برگزاری جشنواره و نمایش آثار: ۱۵-۱۳ بهمن ۱۳۹۵

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره آثار خود را در سه بخش فوق به ایمیل abanfestivalpic۱۳۹۵@gmail.com ارسال و به منظور کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی http://abanfestival.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.