اهواز؛

اسامی برترین‎های مسابقات اسبدوانی کشور اعلام شد

رییس هیات سوارکاری خوزستان‌ از پایان سومین هفته از رقابت‌های اسبدوانی کشور با معرفی برترین های چابکسوار در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فتاح کنعانی، رییس هیات سوارکاری استان‌، ‌اظهار کرد: این رقابت‎ها روز گذشته (جمعه)‌ در باشگاه سوارکاری نیرو (برق منطقه‎ای) به انجام رسید.

وی بیان داشت:‌ هفته سوم این رقابت‎ها با شرکت 60 راس اسب از هفت استان برگزار شد که طی 12 سال گذشته حضور این تعداد اسب در یک هفته بی‌سابقه بوده است.
 
رییس هیات سوارکاری خوزستان افزود: به منظور بالا بردن جذابیت و کیفیت این رقابت‎ها، از این هفته بخش زنده اینترنتی مسابقات را نیز آغاز کردیم و بینندگان در هر نقطه از‎ جهان از این پس می توانند شاهد پخش مسابقات به صورت مستقیم باشند.

کنعانی با اشاره به نتایج این هفته از رقابت‎ها خاطرنشان ‌کرد: در کورس اول، محسن یزدان‌فر با اسب "متین خان"‌ به مالکیت منصور دهقان‌پور از یزد به مقام قهرمانی دست یافت، ابوالفضل دهقان با اسب "نظر قلی" به مالکیت مهیار مهدی‎زاده از همین شهرستان عنوان دوم را کسب کرد و موسی محمدی با اسب "مختار مطلق" به مالکیت علی جنابی از شوشتر سوم شد.

وی گفت: ‌در کورس دوم، ‌ابوالفضل دهقان با اسب "‌نازپسر مدائن" به مالکیت کسری احمدی از لرستان بر سکوی اول ایستاد و یعقوب غمخوار با اسب "‌کیکاووس پارسیا" به مالکیت غلامحسین بامیان از دزفول و حسین دورقی با اسب "نریمان فردوس" به مالکیت محمدعلی کوچک از اهواز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

رییس هیات سوارکاری خوزستان با اشاره به کورس سوم این رقابت نیز اظهار داشت:‌ در این کورس، خلیل قنواتی با اسب "‌نوبل موگهی" به مالکیت محمد جلالی از اهواز، ‌اراز دانش با اسب "مرلین مظفری" به مالکیت علی فعال از دزفول و محمد مقدم با اسب "مارد احسان" به مالکیت میراحمد راشدی از امیدیه به ترتیب مکان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

فتاح کنعانی بیان کرد: در کورس چهارم، ابوالفضل دهقان با اسب" نازدختر مدائن" به مالکیت کامیار احمدی از لرستان و سعید بیرانوند با اسب "‌مکارف دیناروند" به مالکیت میثم دیناروند از شوش دانیال به ترتیب سکوهای اول و دوم را به خود اختصاص دادند و علی سرخه با اسب "شاهرج جامع" به مالکیت حجت مندول‎نژاد از شوشتر در رده سوم ایستاد.

وی افزود:‌ در کورس پنجم، ‌بهمن یک‎خلیلو با اسب "لودر دزفول" به مالکیت محمد بارانی از دزفول عنوان نخست را کسب کرد و پس از او یعقوب غمخوار با اسب "مهر شقران" به مالکیت علی‎اکبر بهوندیوسفی از رامهرمز و امین جلیلی با اسب "لهیب النار" به مالکیت احسان مرادی از ‌آبادان رده‎های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

کنعانی اذعان کرد:‌ در کورس ششم، ابوالفضل دهقان با اسب "گالوس فاضل" به مالکیت حمیدرضا رضایی از یزد قهرمان شد، علی زارعی با اسب "مروان دانیالی" به مالکیت محسن زاهدی‌اصل از شوش دانیال به مقام نایب قهرمانی دست یافت و موسی محمدی با اسب "‌گلان عقیلی" به مالکیت شهاب شهاب‎پور از شوشتر بر سکوی سوم قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص کورس هفتم نیز تصریح کرد: ‌در این کورس با توجه به این‎که چهار راس اسب شرکت کردند،‌ طبق قانون فقط به مقام‌های اول و دوم جایزه تعلق گرفت که بر این اساس محسن یزدان‌فر با اسب "‌مرداس" ‌به مالکیت منصور دهقان‌پور از یزد و ابوالفضل دهقان با اسب "‌نریمان حیدری" به مالکیت محمدتقی نقدی از همین شهرستان صاحب مقام‌‎های برتر شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.