نخستین سخنرانی ترامپ در مقر سیا

رئیس‌جمهور جدید آمریکا یک روز پس از ادای سوگند، در مقر آژانس اطلاعات مرکزی این کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

نخستین سخنرانی ترامپ در مقر سیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فاکس نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، یک روز پس از ادای سوگند، در مقر آژانس اطلاعات مرکزی این کشور به ایراد سخنرانی پرداخت. 

بخشی از سخنان ترامپ خطاب به حاضران:
"هیچ کس به اندازه «دونالد ترامپ» به مسائل جامعه اطلاعاتی آمریکا و سیا علاقه‌مند نیست. 

برای هیچ کس به اندازه مقامات اطلاعاتی احترام قائل نیستم. 

رسانه‌های خبری طوری وانمود کردند که من با جامعه اطلاعانی دشمنی دارم. اینکه الان اینجا هستم دقیقا خلاف تبلیغات سوء آن‌ها را ثابت می‌کند.  

شما قرار است کار فوق‌العاده‌ای انجام دهید. باید از شر داعش خلاص شویم. چاره دیگری نداریم. زمان آن فرا رسیده تا تروریسم اسلامی را ریشه‌کن کنیم. باید آن را از روی زمین محو کنیم.

من همواره پشتیبان و حامی شما خواهم بود. می‌دانم که [درگذشته] گاهی حمایت لازم از شما صورت نگرفته است.  

به احتمال زیاد تمامی افراد حاضر در سالن در انتخابات به من رأی دادند. اما از کسانی که به من رأی دادند نمی‌خواهم دستشان را بالا ببرند. 

زمانی که جوان بودم، همواره در این کشور برنده بودیم. ما با تجارت برنده خواهیم بود. ما با جنگ برنده خواهیم بود. 

اگر پس از حمله به عراق نفت را برای خود نگه می‌داشتیم، امروز داعشی وجود نداشت." 

ترامپ با بیان اینکه در نبرد با رسانه‌ها به سر می برد درباره آمارهایی که رسانه‌ها در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم تحلیف وی ارائه کرده اند، ابراز تردید کرد.

وی گفت رسانه ها مرا طوری نشان داده‌اند که گویی با جامعه اطلاعاتی دشمنی دارم. ترامپ افزود: من در جنگ با رسانه‌ها هستم و کارکنان رسانه‌ها در زمره متقلب ترین انسان های روی زمین هستند.

 در همین حال «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، هم در جریان نخستین بازدید ترامپ از مقر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا گفت: دونالد ترامپ از فداکاری‌هایی که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا انجام داده است قدردانی می کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار