حضور پر رنگ زنان در اهدای خون/ عاشقانی که برای اهدای خون صف کشیدند

مردم برای کمک به مصدومان حادثه پلاسکو به مراکز انتقال خون مراجعه کرده ند.

حضور پر رنگ زنان در اهدای خون/ عاشقانی که برای اهدای خون صف کشیدندبه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پلاسکوی ۵۴ ساله دیگر در تهران نمایی ندارد، اما تاریخ ساخت این ساختمان به یادمان مانده است.

پلاسکو اولین ساختمان مدرن تهران نام گرفته که با یک آتش سوزی فروریخت؛ این حادثه خاطره جدیدی از پلاسکو در ذهن همگان باقی می گذارد، خاطره ای از ایثار، گذشت، فداکاری، مردانگی و عشق به همنوع و غیره که پاداش این بخشش و گذشت همان بخشش و گذشت است.

مردان آتش از جان خود گذشتند تا جان مردم را نجات دهند و این بار مردم شریف به پاس فداکاری و ایثارگری آن ها قدمی برداشته و خون خود را برای نجات جان مصدومان اهدا کردند.

مرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون تهران با بیان اینکه ۳۷ درصد اهداکنندگان خون افراد مستمر بودند، گفت: حادثه دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو باعث اقدام خیرخواهانه اهدای خون توسط شهروندان تهرانی شده است.

حضور پر رنگ زنان در اهدای خون/ عاشقانی که برای اهدای خون صف کشیدند

وی بیان کرد: ۳۴ درصد افراد بار اولی با این عمل خیر خواهانه به جمع اهداکنندگان پیوستند.

ترانه پریچیان کارشناس انتقال خون با اشاره به اینکه سازمان با کمبود خون مواجه نیست، اظهار داشت: در صورت نیاز به تمام بیمارستان هایی که مصدومان حادثه پلاسکو به آنجا منتقل شده اند خون فرستادیم.

وی به حضور حداکثری بانوان در این دو روز اشاره کردو گفت: استقبال مردم جهت اهدای خون در این دو روز خیلی خوب بوده و آمار اهدا کنندگان بار اولی در این ایام نسبت به سایر روز ها بیشتر بوده است.

یکی از اهدا کنندگان که نخستین بار برای کمک به مصدومان حادثه پلاسکو خون خود را اهدا می کرد گفت: آتش نشانان برای کمک به مردم از جان خود گذشتند و من هم برای گرامیداشت یاد شهدای حادثه و برای کمک به مصدومان خون خود را اهدا می کنم که البته این اهدا در برابر از خودگذشتگی آنان ناچیز است.

یکی از اهدا کنندگان مستمر تصریح کرد: هر ماه یکبار برای این عمل خیر خواهانه به مراکز اهدا مراجعه می کنم. اعضای خانواده و دوستانم را نیز برای این امر خداپسندانه تشویق کردم تا با اهدای کمی از وجود خودمان بتوانیم جان بیماری را نجات دهیم.

این جوان ۳۵ ساله بیان کرد: اهدای خون علاوه بر کمک به بیماران باعث بهبود سلامت جسمی و روحی اهدا کنندگان نیز می شود. ما نیز می توانیم برای کمک به هم نوع خود با اهدای کمی از وجودمان جان انسان دیگری را نجات دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار