شیراز؛

صرفه جویی در هزینه ها با عرضه ذرت در بورس کالا

عرضه ذرت در بورس کالا سبب حذف واسطه و صرفه جویی در هزینه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هدایت الله رحیمی مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه  استان‌ فارس یکی از استان های تولید کننده ذرت است گفت: در این طرح ذرت کشاورزان در 10 استان امسال به قیمت تضمینی و با مشارکت بورس کالا خریداری و با قیمت مصوب 10 هزار و 360 ریال به ازای هر کیلو گرم خریداری می شود.

 
وی از مزایای این طرح را پرداخت ۷۰ در صد از وجه محصول در عرض کمتر از یک هفته به کشاورزان، صرفه جویی در هزینه‌های حمل و نقل و صرفه جویی در هزینه‌های انبارداری دانست و بیان کرد: عرضه ذرت در بورس کالا به دو شیوه گواهی سپرده کالایی و فیزیکی انجام می‌شود.  
 
رحیمی افزود: در صورتی که قیمت کشف شده در بورس کالا از قیمت تضمینی  دولت کمتر باشد وجه معاملات  در مدت 2روز کاری به حساب کشاورزان واریز  و ما به التفاوت قیمت بورس و قیمت تضمینی نیز باید در مدت 2 ماه از سوی دولت پرداخت شود.
 
وی با بیان اینکه عملیات تحویل گیری ذرت از کشاورزان آغاز شده که تا 23 دی ماه امسال میزان وزن خالص ذرت تحویلی به وزن خشک در  مراکز خرید بالغ بر  83 هزار و 500 تن بوده است افزود: استان فارس در مقایسه با مقدار ذرت خریداری شده در کشور در مدت مشابه رقم 17 و 6 دهم درصد را به خود اختصاص داده و بعد از استان خوزستان در رتبه دوم تولید ذرت دانه ای قرار گرفته است.
انتهای پیام/ن 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.