مکان یابی و انتقال کسبه پلاسکو برای ادامه فعالیت

رئیس اتاق اصناف گفت: مکان یابی و ایجاد شرایط برای ادامه فعالیت واحدهای آسیب دیده و نیروهای شاغل تا زمان ساخت پلاسکو از جمله دغدغه های اصلی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جلسه کارگروه رسیدگی به سانحه پلاسکو اظهار داشت: مکان یابی و ایجاد شرایط برای ادامه فعالیت واحد های آسیب دیده و نیروهای شاغل تا زمان ساخت مجدد پلاسکو  از جمله دغدغه های اصلی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 72 ساعت از زمان این سانحه دردناک گذشته است، افزود: علی رغم شرایط سخت کنونی اطلاعات و آمار مالکیت، تعداد پروانه کسب و کارکرد واحد های صنفی در حال بررسی است اما با دست اندرکاران امر به دنبال استقرار هر چه سریع تر بنگاه ها هستیم.

فاضلی در پاسخ به این سوال که میزان خسارت وارده ساختمان پلاسکو چه رقمی است، گفت: با وجود مالکیت بنیاد مستضعفان دو نوع خسارت به کسبه وارد شده است؛ یکی اینکه اکثریت کسبه به عنوان مستاجرین دارای سرقفلی در این مکان مشغول فعالیت بودند و دیگری سرمایه گذاری جاری تنها در رابطه با کالاها مطرح است، لذا تا براورد نهایی خسارت و گفتگو با صاحبان مشاغل نمی توان رقم دقیقی را اعلام کرد.

رئیس اتاق اصناف با اشاره به بدهی واحدها به بنیاد، بانک ها ادامه داد: برخی از تولیدکنندگان به صورت شرکت و مراکز پخش در این ساختمان مشغول به فعالیت بودند لذا اطلاعات آنها در حال دسته بندی است تا با برنامه ریزی دقیق و تلاش دست اندرکاران مشکلات آنها در کمترین زمان مرتفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار