این خبر بروز رسانی می‌شود؛

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4 پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

آواربرداری از حادثه پلاسکو در حالی وارد پنجمین روز خود شدکه امدادگران همچنان در تلاشند تا پیکر مفقودان و آتش‌نشانان شهید را از زیر خروارها خاک و آهن بیرون بکشند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح روز پنج‌شنبه 30 دی امسال، ساختمان تجاری پلاسکو دچار حریق شد و حدود ساعت 11 همان روز بر اثر شدت آتش‌سوزی و انفجارهای صورت گرفته، فروریخت که بر اثر این حادثه، تعدادی از آتش‌نشانان زیر آوار گرفتار شدند.

در این گزارش می‌توانید مجموعه اخبار پنجمین روز حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو را مشاهده کنید.

الان وقت تشکیل پرونده برای حادثه پلاسکو نیست(18:14)

شهریاری سرپرست دادسرای جنایی گفت: قطعا برای حادثه پلاسکو پرونده ای تشکیل می شود اما الان وقت آن نیست.

وی افزود: دلایل و مقصرین احتمالی حادثه نیز مشخص و پیگیری خواهد شد.

سرپرست دادسرای جنایی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد پلاسکو و اینکه فعلا دنبال مقصر نباشیم، اکنون تمرکز همه بر امدادرسانی است.

پاسخ معاون قالیباف به چند شایعه داغ مجازی درباره پلاسکو(18:10) 

جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: فیلمی که قالیباف در حال صحبت با آتش‌نشان‌هاست، توسط ۴ کانال تلگرامی حرف صریح شهرداری تهران را نقض کردند، چرا که او در این فیلم می‌گوید حفر را انجام دهید اما ۵ نفری در این منطقه نمانید چون احتمال ریزش دیوار زیاد است که به همین دلیل جلوی نیروی‌های آتش‌نشانی را گرفتند.

وی افزود: لباس‌هایی که آتش‌نشانی هم‌اکنون در اختیار دارد قیمت بسیار بالایی دارد و چندکاره است؛ ضمن اینکه جزء چند نوع بهترین در دنیاست؛ در مورد لباس‌ هر چیزی خواستیم شهردار تهران رد نکرد.

جاوید تصریح کرد: همه دودها حین آتش سوزی خطرناک نیستند. بخش اعظم دود‌های موجود در پلاسکو بخار آب است که این خیلی خطرناک نیست.

وی افزود: از نظر فنی می‌توان گفت ریزش این ساختمان شبیه حادثه ۱۱ سپتامبر بوده که این سخن هم گفته شده، اما این تعبیر به معنای گسترده آن درست نیست.

معاون شهردار تهران گفت: قالیباف دستور موکد داده است که خانواده ها تحت حمایت روانی باشند.


معابر باز شده در صورت افزایش بار ترافیکی مسدود می شوند(16:44)

سردار مهمان دار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معابر باز شده اطراف ساختمان پلاسکو در صورت افزایش بارترافیکی و تراکم جمعیت، مسدود می شوند.

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

اولویت اول ما نجات افرادی بود که احتمال زنده بودن آن ها می رفت(16:27)

شهریاری معاون دادستان و سرپرست دادستان جنایی تهران در نشست خبری حادثه پلاسکو گفت: اولویت اول، نجات دادن افرادی بود که احتمال زنده بودن آن ها می رفت و اولویت بعد کشف پیکر مطهر شهدا است .

وی تصریح کرد: از مالکان و کسبه تقاضا داریم حوصله بیشتری داشته باشند و اولویت ما را رسیدگی کنند تا پس از کشف اجساد، به وضعیت آن ها رسیدگی کنیم.

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

معاون دادستان و سرپرست جنایی تهران گفت: گاو صندوق ها در محل گاراژ قرار داده شد تا تحویل مالکان شود.

وی افزود: اجساد دارای فساد پیشرفته نعشی  و همچنین ضربه های ناشی از ریزش آوار بودند که دلالت بر فوت آن ها در روز اول یعنی روز پنج شنبه داشته است.

شهریاری گفت: این احتمال وجود دارد که براثر شدت حرارت و آتش هیچ کالبدی پیدا نشود اما ما آوارها را در مکان های مورد نظر مورد بررسی قرار می دهیم تا خاکستر ها هم تست شوند.

آواربرداری جنوبی و شرقی تقریبا به صفر رسیده است(16:20)

ملکی سخنگوی آتش نشانی در نشست خبری حادثه پلاسکو گفت: مجموع افراد کشف شده زیر آوار تاکنون 7 نفر هستند، آوار برداری  بخش جنوبی و شرقی تقریبا به صفر رسیده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: از میان 4 پیکر کشف شده هنوز جسد شخص چهارم در زیر آوار مانده است.

ملکی بیان کرد: در شب گذشته، 3 پیکر به پزشکی قانونی منتقل و پیکر شخص باقی مانده در زیر آوار به دلیل احتمال متلاشی شدن کامل و نحوه قرار گرفتن وی در زیر آوار مانده تا با عملیات آوار برداری از بالا سبک سازی انجام و بتوانیم پیکر فرد چهارم را خارج کنیم.

وی افزود: در ساعات میانی روز هزاران نفر در ساختمان پلاسکو تردد می کنند اما برآورد می شود در ساعت هشت صبح حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰نفر در ساختمان حضور داشته اند.

سخنگوی آتش نشانی گفت: ارسال هرگونه پیامک تکذیب می شود و هیچ کدام از این موارد مورد تایید نیست.

وی افزود: هیچ فیلمی ندیده ام که قالیباف درباره حفر تونل اجازه نداده باشد.

ملکی تصریح کرد: صراحتا اعلام میکنم از زمان تخریب ساختمان، هیچ کس زنده از آوار خارج نشد.

سخنگوی آتش نشانی گفت: علت وقوع حادثه در پایان عملیات بررسی خواهد شد به این دلیل که تا زمانی که عملیات آوار برداری و نجات ادامه دارد، نیروهای کارشناس نمی توانند در محل حضور پیدا کنند.

وی افزود: در 10 تا 12 سال پیش، تجهیزات سازمان آتش نشانی متحول شد و در حال حاضر امکانات خوبی در دست داریم، به طوری که یک دست لباس آتش نشانان با برآورد دلار، 8 میلیون تومان هزینه دارد و نیز از کشورهای اطراف برخی افراد برای آموزش، وارد دانشکده آتش نشانی می شوند.

ملکی گفت: دود سفید ناشی از تبخیر آب است و خطرناک نیست.

سخنگوی آتش نشانی تصریح کرد: همه دودها خطرناک نیستند و در حریق هایی که ناشی از مواد شیمیایی هستند، باید از دود سفید ترسید، در حالی که این حادثه اصلا قابل مقایسه با حادثه 11 سپتامبر و دودهای شیمیایی آن زمان نیست.

وی افزود: در زمانی که تجهیزات، کپسول تنفسی و البسه ها استاندارد باشند، هیچ کس نمی تواند بگوید که بر اساس قانون اصول ایمنی، آتش نشانان بعد از 2 ساعت تلاش برای اطفا و عدم کنترل آن، باید از محل خارج شوند.

ملکی تصریح کرد: البته وظیفه اول یک آتش نشان در وهله اول نجات جان خودش است اما در این حادثه با وجود اعلام به نیروها برای خارج شدن، وجدان کاری نیروها اجازه این کار را به آنان نداد.

باحضور پلیس راهور اوضاع کاملا کنترل می‌شود(16:16)

عباسعلی محمدیان نماینده پلیس آگاهی در ستاد بحران در نشست خبری حادثه پلاسکو گفت: در حادثه پلاسکو پلیس راهور برای کنترل افراد عادی و کنترل ترافیک شدید حضور پیدا کرد.

وی افزود: در چنین حوادثی امکان سرقت از مغازه های کناری و یا اسناد موجود در صحنه حادثه وجود دارد که با حضور پلیس راهور اوضاع کاملا کنترل می شود.

نماینده پلیس آگاهی در ستاد بحران درباره مفقودان حادثه، گفت: براساس فرم هایی که در پلس آگاهی وجود دارد، اطلاعات افراد جمع آوری شد که آمار بازگو شده همانی است که سخنگوی سازمان آتش نشانی اعلام کردند.

وی بیان کرد: تعیین هویت افراد بر اساس مدارک خانواده ها به همراه مشخصات ظاهری در حال انجام است.

نخستین نشست خبری حادثه ساختمان پلاسکو  با حضور برخی اعضای ستاد بحران پلاسکو(16:05) 

قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران:  معاینات تخصصی توسط کارشناسن متبحر و خبره صورت می‌گیرد، ما تمامی جنبه ها را بررسی می کنیم تا تعیین زمان گذشت از مرگ، علت فوت و غیره مشخص شود. 

وی افزود: درحالی که به صورت طبیعی، جسد پس از مرگ شروع به سرد شدن می کند اما اظهار نظر شده که پیکرها گرم بوده است، چون اجساد در جایی قرار گرفته که دمای محیط بالا بوده و جسد ها گرم تر بوده اند که این گرم بودن نشان دهنده این نیست که آن ها چند ساعت قبل زنده بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت:۶ پیکر از متوفیان حادثه پلاسکو در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته که احراز هویت قطعی در‌ آینده نزدیک انجام می شود.

وی افزود: از ۱۵ خانواده آتش نشانی ‌و ۴ خانواده از شهروندان آزمایش DNA انجام شده است.

احتیاط را فدای سرعت نمی کنیم(14:48)

ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیچ کمبودی از نظر امکانات در آواربرداری نداریم و سعی می‌کنیم در حداقل زمان، کار آواربرداری پایان یابد.

وی افزود: در همان زمان وقوع حادثه پلاسکو، از 2 پنجره با استفاده از نردبان، 6 نفر را خارج کردیم که این امر نشان از بهره گیری از نردبان‌های مجهز دارد.

 سخنگوی آتش نشانی تصریح کرد: احتیاط را فدای سرعت نمی‌کنیم.

 ملکی گفت: از کف اطفای حریق برای مایعات قابل اشتعال استفاده می‌شود، درحالی که آتش حادثه پلاسکو، جامد قابل اشتعال بود.

صف کامیون‌های حمل آوار از ساختمان مخروبه پلاسکو(14:45)

به گفته سخنگوی آتش نشانی، از روز حادثه تاکنون بیش از 500 کامیون آوار از این ساختمان جابجا شده است.

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم


حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

سخنگوی سازمان آتش نشانی به نقل از قاضی دادسرای امور جنایی گفت: تمامی اجساد، دچار فساد نعشی شدند که این امر نشان از آن دارد که این افراد در همان روز حادثه جان خود را از دست داده‌اند. (12:43)

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

جستجو در جبهه غربی ساختمان پلاسکو کماکان ادامه دارد(12:22)

ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در جمع خبرنگاران گفت: در جبهه غربی ساختمان پلاسکو با احتیاط بیشتری عملیات آواربرداری را انجام می‌دهیم چرا که در این بخش، هنوز عملیات جستجو به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 500 کامیون آوار از محل حادثه جمع آوری شده است، افزود: آمار شهدای پلاسکو هم تا این ساعت، همچنان 7 شهید است که 3 تن از آنان آتش نشان و 4 تن دیگر از شهروندان بوده‌اند.

ملکی تأکید کرد: مجموع شهدا طبق آمار قبلی، حداکثر 25 نفر است.

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

تشییع پیکر آتش‌نشانان از دانشگاه تهران(11:28)

عبداللهی مسئول ستاد مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم، پیکر شهدای آتش‌نشان از دانشگاه تهران به سمت بهشت زهرا(س) تشییع شود.

پس از اقامه نماز در دانشگاه تهران، پیکر شهدا از سمت خیابان انقلاب به بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود تا در آرامگاه ابدی آرام گیرند.
بعدازظهر امروز زمان برگزاری مراسم تشييع از طریق رسانه‌های جمعی اعلام خواهد شد. 

در حال حاضر چندین گاوصندوق کشف شده و تلاش برای یافتن سایر گاوصندوق‌های شخصی و بانکی (تجارت) ادامه دارد. (10:25)

عملیات آوار برداری با سرعت بیشتری در حال انجام است و بیش از 60 درصد آوارها تا کنون برداشته شده است. (10:13)
حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

194 تن در حادثه پلاسکو تحت درمان قرار گرفتند (09:05)

پیر حسین کولیوند سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، اظهار داشت: تا ساعت 8 صبح روز دوشنبه (4 بهمن) بالغ بر 194 تن در حادثه پلاسکو تحت درمان قرار گرفتند که 150 تن از آنها در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و 44 تن برای دریافت خدمات بیشتر به بیمارستانهای تهران منتقل و 40 تن از آنها ترخیص شدند که غالب این مصدومان نیروهای آتش نشان و فعالانی هستند که در مدیریت و امدادرسانی آوارها تلاش می‌کنند.

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

در حال حاضر 150 کامیون در حال آوربرداری هستند/ از ابتدای عملیات آواربرداری تا کنون 550 کامیون با ظرفیتی بیش از 10 تن میزانی بالغ بر 6 هزار تن آوار را از محل حادثه خارج کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته کار آواربرداری به اتمام برسد/بیش از 150 تن از آتش‌نشانان و چند بیل مکانیکی در ضلع جنوبی بی وقفه در حال امدادرسانی هستند و نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در محل حادثه حضور دارد. (09:10)

انتقال پیکر جانباختگان حادثه پلاسکو به پزشکی قانونی(08:49)

ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: بامداد امروز تنها 4 جسد از هموطنان از زیر آوار بیرون کشیده شده است و عملیات ادامه دارد و هنوز خبری از جسد پنجم نیست. 
اجساد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل شدند.

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

ماشین‌های سنگین جهت تسهیل و افزایش کیفیت آواربرداری‌ها در محل حادثه مشغول فعالیت هستند/جستجوها در ضلع غربی حادثه پلاسکو که به ظاهر امکان یافتن پیکرهای بیشتری وجود دارد با دقت بیشتری در حال انجام است.(08:05)

شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: تونلی به سمت موتورخانه یعنی طبقه منفی یک حفر شد ولی چیزی یافت نشد اما تونل دیگری به کنار موتورخانه زدیم که 4پیکر که مربوط به شهروندان بود، یافت شد و به سختی بیرون کشیده شد.

سختی کار ما، برش آهن و برداشتن سقف فوقانی بود که برداشته شد و اکنون آواربرداری به آرامی انجام می‌شود و دو تیم حرفه‌ای، کار جست‌وجو را ادامه می‌دهند.

امیدواریم بتوانیم به محبوس شدگان دست یابیم و در این مسیر، دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم که بی احترامی به پیکر همکاران ما شود. کماکان امیدواریم کسانی را که زنده‌ هستند، از زیر آوار خارج کنیم؛ چند بیل مکانیکی به همراه لودر در حال کار هستند.

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم

حادثه پلاسکو به روز پنجم رسید/کشف 4پیکر از زیر آوارهای طبقه منفی یک+ عکس و فیلم


"برای مشاهده تصاویر و فیلم بر روی کلماتشان کلیک کنید"






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
درنا
۲۲:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
من هیچ نظری ندارم عالی عالی عالی
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۰۷:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
با سلام .به نظر من عملیات نجات خیلی کنده یک ساختمان 16طبقه 6 روز زمان میبره.اونوقت خدا نیاره روزی که حادثه ای چون زلزله اتفاق بیفته چه فاجعه ای به بار میاد.تادیرنشده یک فکری اساسی و بنیادی باید برداشته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۲۲:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
سلام ودرود بر غیرت وشرف آتش نشانها بی که وقتی ما از ترس جانمان فرار می کنیم آنها بر دل خطر می روند جوانشان را فدا می کنند
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۸:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
اتش ازرویت خجل شد اتش نشان

اتش از شروندگی دود شد جان فشان
Iran (Islamic Republic of)
غیاثی
۱۷:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
متاسفم برای اونایی که در حال سلفی گرفتن بودن و آتش نشان ها در اثر تجمع مردم نمیتونستند به محل حادثه برسند!!!با سلفی هاتون خوش باشید آمار لایک هاتون رو هم برامون بفرستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
عامل حادثه بنیاد مستضعفان است چون مانع ایمنی و استاندارد سازی ساختمان بوده اند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۴:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
سلام اگر برای هر یک از آتش نشان دستگاهی شبیه جی پی اس داشتن محلی که گیر افتادن سریع نجات پیدا می کردن
Iran (Islamic Republic of)
طغرل
۱۴:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
سوختند...و پر كشيدند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
شادی روح یکایک این شهدای عزیز

و شادی روح تمام شهدای جنگ تحمیلی

و تمام درگذشتگان و بی کسان عالم از ابتدای خلقت حضرت ادم تاکنون

و درگذشتگان خودتان جمیعا"

""""""""" فاتحه مع الصلوات """""""""
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۲:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
متشکرم از سایتتون
من چون سرکارم هستم و زیاد نمی تونستم اخبار تلویریونو نگاه کنم و پیگیر اتفاقات فاجعه پلاسکو باشم ار طریق سایت شما ب راحتی میتونم گزارشات لحظه ب لحظه رو پیگیری کنم
ازتون واقعا سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
خداقوت مردان خدا...
اینروزها مادرم فاطمه زهرا(س) پذیرای شهدای عزیز هستند.روحشان شاد...
و اجر شماهایی که با جان و دل توی این سرمای زمستونی تلاش می کنین تا پیکرها رو به آغوش خانواده هایشان برسانید نیز با مهدی فاطمه(عج)...
Iran (Islamic Republic of)
غلی
۱۱:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
سلام ، شهادت و از دست دادن این مردان بزرگ و فداکار که جان مردم را نجات دادند و جان خود را سپر بلا کردند بر همه داغ دیدگان و آتشنشان های ایران تسلیت باد.باشد که از این یاران خدا درسی گرفته و فداکاری ، دلیری ، جهاد و از خود گذشتگی بیاموزیم تا ما هم عضو افراد رستگار شویم که هر که خدا را یاری کرد او را یاری کند و نعمت ها و محبت و رحمتش را شامل حال کسانی کند که دوستش می دارند و عاشقانه اورا صدا می زنند و خوشا به سعادت آنان که شهید شدند و به آرزوی دل رسیدند ؛ موفق باشید شیر دلان ؛ یاعلی.
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۰:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
به خدا الان تمام آرزوم اینه که حتی یک نفر زنده پیدا بشه . تو رو خدا صلوات مداوم برستید انشالله انشالله انشالله
Saudi Arabia
ياسين
۱۸:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
انشاله انشاله . اما با اين حرارتي كه در دل اين آوار هست اگر هم كسي زنده بود تا الان شهيد شده :(
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۰:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
سلام کسی زیر آوار زنده نمی ماند
کار را تعطیل کنید تا به لباس ها هوا نرسد خفه کند شاید بعضی لباس ها سالم ماند
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي
۱۰:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
خدامي داندكه شهيدهستند.طبق روايتي ازحضرت رسول اعظم(ص)چنين مرداني بهشت برآنهاواجب است ودرروايتي ديگرمي فرمايندكه اجرشهيددارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
اینا همون چهار نفری نیستند که میگفتند تادیروز دستگاه سیگنال داده که زنده اند بعد تکذیب کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عطا غلامی معلم بازنشسته ازشیراز
۱۰:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
ساختمانهای چندطبقه باید مجهزبه بلندگوباشند تادرمواقع خطر به افراداعلام شود اژیربه صدا دراید نه عده ای جوان پهلوان دراتش بی مدیریتی فداشوند روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
ایران تسلیت ...برای از دست دادن 7فرزند

ای کاش قدر این خون های ریخته شده و قدر این آدم هایی که زیز آوار هستند بدونیم....ای کاش بفهمیم این که هی بگیم اینا قهرمان بودند و... کاری ازپیش نمیبره ...ای کاش اجازه تکرار به چنین حوادثی را ندهیم...
آتش نشانان را نه قهرمان که پهلوان باید نامید...
اونوقت بنیاد شهید اعلام میکنه این عزیزان شهید نیستند..کسانی که برای نجات جان دیگران میروند و ...برنمیگردند....
شهدای آتش نشانی که نه تنها با آتش ، نه تنها با آوار که با همه ی دنیای خود جنگیدند..با همه ی آرزو ها...تا یکبار دیگر ایثار و از خودگذشتگی را معنا کنند...
کاش پلاسکو هرگز تکرار نشود...هرگز...
و ما همچنان دست به دعاییم و امیدوار...امید برای زنده یافتن 19 انسان...
گر نگهدار من آن است که من میدانم...شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
فقط بلدیم حرف بزنیم تسلیت بگیم چرا قبل از حادثه جلوی این جور چیزا گرفته نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
علی یارتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
خدایا صبر بده ب بازماندگان وخسارت دیدگان چه مصیبتی بود .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۸:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
در ایران چند ساختمان قدیمی را خراب کردند؟
آنقدر استفاده می شود تا کاملا یا قسمتی از آن فرو بریزد
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۸:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
خدا قوت مردان خدا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
خدارو شکر به فکر این کسبه هستید
ما ساکنین واحد های آتش گرفته برج سلمان مشهد همچنان بیکاریم و به هر بانکی مراجعه میکنیم لااقل یک وام برای خرید لوازم سوخته بگیریم میگن بودجه نداریم و لی خدارو شکر برای تهران نشین ها همه چیز هست کم و کسری نیست الحمدالله ...
آخرین اخبار