برخورد جدی کاخ سفید با رسانه‌های منتقد حاضر در مراسم تحلیف ترامپ

کاخ سفید از برخورد جدی با رسانه‌هایی که به پوشش مغرضانه مراسم تحلیف ترامپ متهم شده‌اند، خبر داد.

برخورد جدی کاخ سفید با رسانه‌هایی که مراسم تحلیف ترامپ را پوشش دادندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ سفید روز یکشنبه وعده داد با رسانه‌هایی که مراسم تحلیف دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- را مغرضانه پوشش دادند و از وی به صورت ناعادلانه انتقاد می‌کنند به شدت برخورد کند.

ترامپ در نخستین روز ریاست‌جمهوری خود خبرنگاران را به پوشش مغرضانه مراسم تحلیف در روز جمعه (1 بهمن) متهم کرد.

راینس پریبس - رئیس دفتر ترامپ - در این خصوص اعلام کرد: «مسئله، تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم تحلیف نیست؛ بلکه تلاش برای سلب مشروعیت رئیس‌جمهور است. ما قرار نیست سکوت کنیم و این اقدام را نادیده بگیریم».

هفته اول ریاست‌جمهوری ترامپ به مشاجره با رسانه‌ها گذشت و این موضوع بر سیاست‌های کابینه و انتصاب اعضای آن سایه انداخت.

بحث درباره رویکرد رسانه‌ها موضوع اصلی نخستین بازدید ترامپ از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، نخستین جلسه مطبوعاتی سخنگوی کاخ سفید و نخستین حضور مقامات ارشد در مصاحبه‌های تلویزیونی بود.

تمام این مقامات بر این موضوع تأکید کردند که دولت ترامپ یک موضع تهاجمی را در مقابل خبرگزاری‌هایی که به پوشش اقدامات رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌پردازند، اتخاذ می‌کند.

پریبس و «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، سازمان پارک‌های ملی آمریکا را به دستکاری تصاویر مراسم تحلیف ترامپ و مقایسه مغرضانه آن با مراسم تحلیف باراک اوباما –رئیس‌جمهور سابق آمریکا- متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار