قزاقستان: تصمیمی درباره نحوه برگزاری مذاکرات آستانه گرفته نشده است

معاون وزیر خارجه قزاقستان اعلام کرد هنوز در خصوص اینکه مذاکرات سوریه به چه صورتی برگزار شود، تصمیمی اتخاذ نشده است.

قزاقستان: تصمیمی درباره نحوه برگزاری مذاکرات آستانه گرفته نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون وزیر خارجه قزاقستان، که کشورش میزبانی مذاکرات صلح سوریه را بر عهده دارد، امروز دوشنبه اعلام کرد هنوز در خصوص اینکه مذاکرات سوریه در شهر آستانه، به صورت رو در رو برگزار شود، تصمیمی اتخاذ نشده است. 

«رومن واسیلنکو» امروز دوشنبه اعلام کرد طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه، هنوز بر سر برگزاری نشست های رو در رو میان هیئت های دولت دمشق و گروه های معارض مخالف دولت به توافق نرسیده‌اند. 

واسیلنکو، که اندکی قبل از آغاز مذاکرات با خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد موضوع برگزاری مذاکرات مستقیم هنوز در دست بررسی است و تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز در خبری فوری گزارش داد: مذاکرات آستانه تا دو ساعت دیگر با حضور همه هیئت‌ها برگزار می‌شود.

قرار است مذاکرات صلح سوریه از روز دوشنبه، چهار بهمن 1395، به میزبانی دولت قزاقستان و با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری و با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نمایندۀ سازمان ملل، در آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار شود. 

گفتگوها در صورت موافقت طرفین، 20 بهمن نیز با میانجیگری استفان دی میستورا، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، در ژنو ادامه خواهد یافت.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگباری است. برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها، ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه، از تروریست‌ها حمایت کرده‌‎اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار