دیگر نیاز به حضور پر رنگ اورژانس در محل حادثه وجود ندارد/ توزیع ماسک در محل با بالاترین استاندارد


رییس اورژانس کشور گفت: دیگر نیاز به حضور پر رنگ اورژانس در محل حادثه وجود ندارد و خدمات تمام مراکز درمانی تحسین برانگیز بود. 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور در نشست خبری هفتگی وزارت بهداشت که در این وزارتخانه برگزار شد، در رابطه با مصدومان حادثه پلاسکو گفت: از ابتدا تا الان 197 مصدوم داشتیم که از این میان 152 در محل درمان شدند که 45 نفر را برای درمان تخصصی بیمارستان ها اعزام کردیم و از این تعداد 41 نفر با حال عمومی خوب ترخیص شدند و 4 نفر بستری هستند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه در این مدت برای رعایت مباحث بهداشتی و بحث‌های سلامت، تعداد قابل توجهی ماسک میان امدادگران توزیع کردیم، تصریح کردد: 2 دستگاه جدید هم برای سنجش میزان مسمومیت با گاز در منطقه مستقر کردیم تا سریعا مسمومیت را تشخیص دهیم، همچنین تیم‌های حمایتی روحی و روانی نیز هم برای امدادگران و هم برای خانواده‌های مصدومین و مفقودین قرار دادیم.

وی با اعلام اینکه اکنون کار آواربرداری سرعت بهتری گرفته و منطقه محدودتر شده، گفت: با تصمیم مدیریت بحران قرار شد که همه دستگاه‌ها به اندازه نیاز منطقه در محل مستقر شوند و تیم های روحی روانی خوب عمل کردند که اکنون عملیات آوار برداری سرعت بالایی گرفته و نیاز به حضور پر رنگ اورژانس مانند چند روز گذشته وجود ندارد. 

کولیوند افزود: در این حادثه بیمارستان‌ها کاملا آماده بودند و همه بیمارستان‌ها اعم از دولتی، خصوصی و عمومی با ما همکاری کردند و حتی جامعه پزشکی و پیراپزشکان مرتبا برای کمک اعلام آمادگی می‌کردند و همین موضوع باعث شد که بتوانیم بسیاری از مصدومان را به صورت استاندارد منتقل کنیم.

وی درباره کمبود امکانات اورژانس گفت: در این حادثه از نظر امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی کمبودی نداشتیم و اتفاقا یکی از نقاط قوت امدادرسانی، حضور فوریت‌های پزشکی بود که حتی خود امدادگران می‌گفتند با حضور فوریت‌های پزشکی امیدمان بیشتر است.

رییس اورژانس کشور درباره ماسک‌های توزیع شده برای امدادگران گفت: امدادگرانی که در آنجا کار می‌کردند خودشان ماسک‌های مخصوص داشتند و ما هم برای سایرین ماسک 95 که دارای بالاترین استاندارد جهانی است، توزیع کردیم که مشکلی از این جهت وجود نداشت.

وی تاکید کرد: تعداد کد هایی که هم اکنون در محل داریم تقریبا متناسب با نیاز امروز در نظر گرفتیم و در جلسه مدیریت بحران هر کس نیروهایش را بر اساس نیاز چید که اکنون در محل به میزان کافی اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و طب اورژانس وجود دارند. 

کولیوند افزود: در حوزه اورژانس نیازمند کار بسیار وسیعی هستیم و باید نیروهای انسانی، تجهیزات زمینی و هوایی را توسعه دهیم، زیرا اگر با این شرایط در تهران اتفاقی رخ دهد، امدادرسانی و خدمات رسانی بسیار دشوار است و با مطرح شدن تشکیل سازمان اورژانس و تصویب آن در مجلس قدم موثری برای توسعه این امکانات خواهد بود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار