نیروگاه پرتونگاری محصولات کشاورزی استان همدان در شهرستان بهار ساخته می شود.

ساخت نیروگاه پرتونگاری محصولات کشاورزی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نایب رئیس انجمن سیب زمینی ایران در جمع اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی زرخیز هگمتانه همدان گفت: پرتونگاری یکی از موفق ترین روش ها برای تعیین غیر مخرب کیفیت درونی محصولات کشاورزی به ویژه سیب زمینی و سیر است و بیشتر کشورهای صادر کننده به این سامانه مجهز هستند.

خسرو طالبی افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار و ساختمانی به وسعت 5 هزار متر مربع با سرمایه گذاری 15 میلیارد تومانی و 40 نفر اشتغالزایی مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد سیب زمینی کشور در استان همدان تولید و از 600 هزار تن صادرات سیب زمینی کشور در سال گذشته ، 270 هزار تن از این استان صادر شد ، گفت: قیمت محصولات کشاورزی را به ویژه در مرز عراق دلالان تعیین می کنند و اگر تفاهم نامه هایی با کشورهای مقصد برای حمل مستقیم محصولات صادراتی منعقد شود ، در کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت موثر خواهد بود.

نماینده مردم بهار و کبود راهنگ در مجلس شورای اسلامی هم گفت : رایزنی سفارتخانه ها برای احصا بازار کشورها ، توجه به ذائقه و علاقمندی آنها در برنامه کوتاه مدت قرار دارد و نیازمند ورود جدی دولت در این حیطه است.

محمدعلی پورمختار نقش صنایع تبدیلی را در رونق صادرات موثر دانست و افزود : صنایع تبدیلی الوند شهرستان بهار با تجهیزات مدرن تعطیل است که باید تعیین تکلیف شود.

گفتنی است، شرکت تعاونی زرخیز هگمتانه شهریور امسال با 27 عضو و 60 میلیون تومان سرمایه اولیه آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.