قم؛

رشد 63 درصدی پلاكت فرزيس

مدير كل انتقال خون استان قم با بیان این که امسال 79 مورد پلاکت فریزیس داشتیم گفت:این میزان نسبت به مدت مشابه 63 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ نوریان با اشاره به فناوری پلاکت فرزیس اگفت: این طرح جدا کردن پلاکت از فرد اهدا کننده را شامل می‌شود، یعنی کل خون از فرد اهداکننده گرفته نمی‌شود بلکه تنها پلاکت آن از فرد اهداکننده جدا می‌شود که در مقایسه با پلاکت رندوم یا پلاکتی که از خون جدا می‌شود مزایای بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: پلاکت فرزیس چند برابر یک پلاکت رندوم است، بنابراین فرد گیرنده پلاکت از یک فرد چندین برابر پلاکت دریافت می‌کند که عوارض کمی دارد و خواص درمانی آن بسیار بالا است.
 
مدیر کل انتقال خون استان قم با اشاره به آمار پلاکت فرزیس گفت: امسال 79 مورد پلاکت فریزیس داشتیم که نسبت به سال گذشته 63 درصد در این زمینه رشد مشاهده شده است.
وی به تولید و ارسال پلاسما برای تولید داروهای مشتق از پلاسما اشاره کرد و افزود: قم یکی از استان‌هایی است که این پلاسما را برای تولید داروهای مشتق از پلاسما به سازمان مرکزی ارسال می‌کند.

نوریان عنوان کرد: در این زمینه سه درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم که از اهمیت و اثر خاصی در تأمین داروهای خاص آلبومین و فاکتورهای انعقادی برخوردار است.

وی با اشاره به استقبال هموطنان در زمینه اهدای خون گفت: آمار خوبی در این زمینه وجود دارد و هموطنان خوب استقبال می‌کنند و کمبودی در استان در این زمینه نداریم.

مدیر کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه عمر سلول‌های خونی کوتاه است، گفت: مردم باید بر اهدای خون مداومت داشته باشند، البته تا کنون نیاز موجود در این زمینه برطرف است، ولی مداومت بر اهدای خون در فصول سرما و 6 ماهه دوم سال باید بیشتر صورت گیرد، زیرا برخی اوقات با کاهش اهدا مواجه هستیم.

وی یادآور شد: اهداکنندگان علاوه بر اهدای خون، باید با طرح سپاس و پلاکت فریزیس آشنا شوند، تا به این وسیله در سلامت بیماران نیازمند مؤثر واقع شوند.

انتهای پیام/ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار