مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از ثبت سرعت رانندگان جاده ای با استفاده از تکنولوژی ITS در فواصل بین دوربین ها خبر داد.

سرعت رانندگان جاده ای در فاصله بین دوربین ها ثبت می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری با اشاره به اینکه سرعت متوسطه رانند گان  محاسبه و در صورت غیر مجاز بودن به عنوان تخلف ثبت می شود افزود: با بهره گیری از سیستم ITS و نصب دوربین های ثبت سرعت جدید سرعت تردد رانندگان به صورت شبکه ای کنترل و ثبت می شود.

وی تصریح کرد: این دوربین ها به منظور کاهش تصادفات ؛ سرعت و سایر تخلفات رانندگان از طریق این دوربین ها که به صورت شبکه ای به هم متصل هستند به مرکز مدیریت راه ها ارسال می شود.

رودباری ادامه داد: محورهای استان به دوربین های ثبت سرعت مجهزشده اند و با نصب سه دوربین دیگر در محورهای ملایر، آورزمان، نهاوند، کبودراهنگ، قیدار و جوکار، تویسرکان، کنگاور تعداد دوربین های ثبت تخلفات رانندگی به 55 دوربین افزایش خواهد یافت.

این مسئول با اشاره به لزوم سایر اقدامات ایمن سازی راه ها افزود: فرماندهان پلیس راه و مسئولان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای با بهره گیری از نتایج و آمار بدست آمده از سیستم های ITS و وقوف به علل تصادفات در محورهای تحت کنترل، راه های پیشگیری از حوادث را شناسایی و در جلسات مشترک مطرح کنند تا با همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به رفع موانع تصمیم و اقدام شود.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.